Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 12:49

Hej

Jag har ett problem med min mail i iPhone. Har valt i "settings" att den ska uppdatera mail med 30 minuters intervall. Detta verkar dock inte fungera då jag flera gånger manuellt gått in och uppdaterat och det då dykt upp mail från dagen (dagarna) innan.

Det konstiga är att ibland har den hämtat mail automatiskt, fast jag vet inte om det kanske var före senaste uppdateringen till 1.1.3. Är det någon annan som har samma problem, kan det vara något med 1.1.3?

Jag har för övrigt kontinuerlig EDGE koppling genom Telia Online fast pris så den är igång hela tiden. Har en 1.1.2 OTB som jag fick att fungera genom Ziphone (utan några andra problem, allt annat fungerar perfekt).

Vad tror ni?

Mikael

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-07 15:05
Ursprungligen av mikced:

Hej

Jag har ett problem med min mail i iPhone. Har valt i "settings" att den ska uppdatera mail med 30 minuters intervall. Detta verkar dock inte fungera då jag flera gånger manuellt gått in och uppdaterat och det då dykt upp mail från dagen (dagarna) innan.

Det konstiga är att ibland har den hämtat mail automatiskt, fast jag vet inte om det kanske var före senaste uppdateringen till 1.1.3. Är det någon annan som har samma problem, kan det vara något med 1.1.3?

Jag har för övrigt kontinuerlig EDGE koppling genom Telia Online fast pris så den är igång hela tiden. Har en 1.1.2 OTB som jag fick att fungera genom Ziphone (utan några andra problem, allt annat fungerar perfekt).

Vad tror ni?

Mikael

Jag har också min satt på auto, 15 min. Ofta missar den, pga för låg signalstyrka. Lyfter jag upp den, eller lägger den på ett bord verkar det funka.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-03-07 15:20

Generellt så tycker jag att iPhones Mail.app är kass. Synd att den konkurrerar med Mail i datorn om anslutningen på servern t ex, så att Mail promtar om lösenord så fort man slår på Mail i iPhonen. Riktig fungerande Push ska bli skönt.

1
Bevaka tråden