tjo
Tänkte bara släppa en varning till dem som inte riktigt vet vad de gör när de ska låsa upp
Sen version 2.4 av Ziphone så nedgraderas bootloadern automatiskt när man trycker på "do it all". Personligen tycker jag det är jävligt korkat av zibri men jaja.
Nedgradering av bootloadern är det ENDA som ziphone gör som kan permanent förstöra din telefon. Det är en liten sannolikhet men ifall din dator hänger sig, ström avbrott, sladdar ramlar ut etc. etc. när detta händer så kan det gå åt helvete med din telefon. Detta fel går INTE att reparera utan att byta com-chippet. Kan vara värt att veta.
1.1.3 fungerar lika bra med båda bootloaders utom att native google maps funktionen inte fungerar utan man måste "starta" den funktionen genom att köra antingen navizon eller locateme appsen. Annars är det EXAKT samma sak.
1.1.4 går endast att låsa upp för tillfället med 3.9 BL men helt ärligt är 1.1.4 hittils bara en buggfix och inte så många apps fungerar på den än. Custom carrier logga fungerar exempelvis inte. Men om du nödvändigtvis vill ha 1.1.4 måste du nedgradera bootloader. se till att starta om datorn innan och kör så lite program i bakgrunden du bara kan. allt för att undvika en krasch.
Ni gör som ni vill, men jag tänker stanna på 4.6 tills det är tvunget att nedgradera. Kan vara värt att nämna att jag egentligen inte behöver låsa upp min telefon, den funkar ändå Men tycker ändå att ni borde fundera lite extra innan ni kör do it all.
Bara en liten varning. lycka till
EDIT: enligt vissa källor kan man låsa upp 1.1.4 även på 4.6 BL genom att aktivera och jailbreaka med ziphone 2.5c och sen låsa upp med ziphone 2.3 eller 2.4.