Okej, jag har själv aldrig sett den IRL, har sett en 15" typ en gång (vet inte änns om den var matt eller blank) så där vet jag inte riktigt. Dock har jag suttit en hel del med min syrras MB (13.3") och vet ju hur stor min brorsas 17" (HP) är. MBn är nästan lite liten ibland och en 17" är enligt mig för stort.En 15.4" är nästan för stort dock inte när det gäller Apple
Hmm, om du bara ska kolla på film och så, kan du inte bara koppla den till TVn? Bara att köpa en S-Video adapter om du har tjock-TV eller koppla in med DVI eler VGA om du har platt-TV.
Sen så måste du ju inte ha extra tgb och mus heller, det fungerar ju med de vanliga, speciellt om du ska kolla på film.
Men liksom, ska du jobba typ grafiskt eller videoredigering så vill du väl ha en riktig skärm då du ska jobba på den.
Har tänkt om man skulletyp kolla efter någon begangnad Cinema Display, typ förra versionen eller så. Eller vänta på att en ny kommer (vilket den lär göra snart enligt alla rykten) för då lär ju många sälja sina nuvarande.