Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktkaos med större RAM i iMac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppgraderade min alu iMac 24" från 1 GB till 2 x 2GB idag, men till min fasa drog en fläkt igång för första gången direkt när jag satte igång datorn, som nu nära på låter som en hårtork. Har provat att starta om några gånger, men fläkten fortsätter köra igång direkt och kör vidare non-stop. Hopplöst, den känns nästan oanvändbar med det ljudet. Någon som har samma problem? Datorn känner av att allt minne sitter där, så jag tror inte att jag monterat fel iaf.

Hittade en väldigt enkel lösning på Apples supportsida:
stäng av, dra ut alla sladdar, vänta minst 15 sek. och starta om.
Viktigt se till att man inte håller inne power-knappen när man sätter i strömsladden, varför man nu skulle göra det, men det är tydligen ett sätt att skapa problemet från början.

Funkade utmärkt, så nu är förtroendet återupprättat!

Gött att det löste sig genom att bara resetta maskinen. Troligen är det väl PMMU-kretsarna som du gett en körare med omstarten på det viset.

Välkommen hit till 99 får jag väl säga. Vi är en himla massa människor här som gärna ser att du återkomemr och är med i våra diskussioner. Det blir så tråkigt om folk bara dyker upp en gång i halvåret när de har problem. Det finns ju säkert många saker du är duktig på och kan hjälpa andra med. Vi är ett gött community med en massa trevliga folk - lär känna oss och du kommer se att jag har rätt.

Det vore roligt om du kunde skriva en presentation om dig själv i tråden "Presentationer".

Än en gång, välkommen in i värmen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-08 17:13

Framför allt gillade jag ordet Fläktkaos. Finns det i svenska akademins ordlist tro...

Ursprungligen av boko:

Framför allt gillade jag ordet Fläktkaos. Finns det i svenska akademins ordlist tro...

Jag kan se aftonblaskan löpsedel framför mig!

EXTRA! 99-medlem rasar över fläktkaoset, apples support nerringd av upprörda 99-medlemmar "det var en forumstorm, vi var tvungna att stänga av växeln

Ursprungligen av Gusten68:

Jag kan se aftonblaskan löpsedel framför mig!

EXTRA! 99-medlem rasar över fläktkaoset, apples support nerringd av upprörda 99-medlemmar "det var en forumstorm, vi var tvungna att stänga av växeln

Du glömmer att ordet CHOCK och verbet "Kuppa" måste vara med också.

EXTRA! 99Medlem i CHOCK över fläktkaos. Applesupport försökte sig på nakenkupp!
"Det var en Forumchockstorm, växeln BRÖT IHOP".
Gynning visar NYA brösten och talar ut!

(Ingen var naken, Gynning talar ut om ngt helt annat....men det ser bättre ut i tryck...)

Moahahahahha!

och det viktigaste av allt... läs HELA historien i Aftonblaskan PLUS!

Ungefär lika matnyttigt som Microsoft Windows95 Plus...

1
Bevaka tråden