Köpte mig i veckan ett GeForce 2 MX 400 64MB av fabrikatet Leadtek. På en liten klisteretikett på kortet kan man läsa texten "GeForce2 MX MAX".
Följde instruktionerna på både cybercoment.com och på www.gargleblaster.org utan resultat.
När jag först stoppade in kortet i min G4´a 400 Mhz Gigabit Ethernet så fick jag bild. Det var dock en knastrig sörja som visades upp framför mig så jag började pilla lite med de olika drivrutinerna, FlashKittarna etc.
Inget resultat, bara samma gamla sörja. Så jag bestämde mig för att leta mig fram till System Profilern och ta en skärmdump för att kolla på med mitt vanliga ATI Rage. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg att skärmdumpen var lika knastrig som bilden i sig var. Ta en titt:
Som ni ser så kan texten GeForce 2MX och gissningsvis nVIDIA urskiljas från den övre rutan så kortet har ju iallafall upptäckts.
Är det någon över huvud taget som lyckats att flasha ett GeForce2 kort? Har även testat med ett Asus 7100 (På kortet var det även med ett versalt T inom parantes efter modellbeteckningen) som jag lånade från jobbet. Om man ska tro det som skrivs på nätet så ska ju 7100-kortet vara fruktansvärt enkelt att flasha.
Hjäääälp. Nu är det inte ens en vecka till Jaguar kommer ut och jag vill inte hamna i pensionärsfilen...
[ 21 Augusti 2002, 02:32: Meddelandet ändrat av: Organ ]