Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

brickad telefon efter intstalation av mms

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-03-08 17:46

Hej, instalerad siwrly mms på min 1,1,1 , startade om, tog bort den gamla versionen
startade om, och vips, telefonen startar inte

Apple symoblen lyser, efter någon minut kommer (tänk hjulet fram) som sitter fast och sen startar den som sig själv efter ett litet tag.

om och om igen

itunes ser inte den, ibrick ser inte den i ziphone ser inte den.

Vad gör jag nu?

• Medlem
  • 2008-03-08 22:53

Lider med dig, men har märkt själv senaste dagen här att MMS Swirly v0,34 hänger sig titt som tätt, men skicka MMS funkar bra för mig, men ta mot vet jag inte tyvärr, efter jag test skickat ett MMS så stod de direkt att jag hade ett nytt mms. fetchade som tog ett tag men inget mer hände.. har installerat MobilePreview/finder men mappen /Media/MMSFiles finns helt enkelt inte i min iPhone. men men vad gör de.. nu när SDK är släppt så kommer de finnas ett bättre genuint MMS program innan sommaren.

/reed

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-08 22:57

Jag kanske är ute och cyklar,
Men är detta program något som autostartar efter att man har installerat det? Dvs ligger det alltid aktivt?
På ett sätt känns det som att programmet krashar när du startar upp telefonen och därmed drar ner hela telefonen med sig.

Har du även provat att hålla nere både sleep/wake och home knappen i c:a 10 sekunder vid uppstart och sedan släpper home-knappen och fortsätter hålla in sleep/wake? (jag är inte helt säker på om det är den korrekta vägen att få telefonen till restore läge, sök efter det på forumet).

• Oregistrerad
  • 2008-03-09 03:24

tack för hjälpen, hittade en tråd genom att söka på google, Om man håller i stäng av knappen och home knappen i över 30 seck, så går telfonen i ett läge där den ber att bli kopplad till itunes..

Obs, räcker alltså inte att hålla in knapparna tills den startar om sig, utan man måste hålla in i över 30 seck.

efter de gick det att återställa den med itunnes och köra ziphone på 1.1.4.

• Medlem
  • 2008-03-09 04:32

Skönt att höra att du kunde få liv i den.
Fick för mig du hade redan testat återställa den genom att hålla nere knapparna 30sekunder mm men men kul du fick till det! Själv skulle jag ha blivit lite skraj om inte ens de gick.

/reed

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-09 10:00

Bra jobbat, gott att du fick ordning på din iPhone

1
Bevaka tråden