Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vill uppdatera till två gig men måste jag då köpa två st 1 gig eller sitter det redan bara ett styck en gig eller två 512:or i? Hur gör man för att sätta in nya minnen. Är det svårt?
Under Äpplet, "Om den här datorn", sen "Mer info" där kan du kolla minnet och hur många stickor som sitter i. Att uppgradera är inte speciellt svårt. Finns beskrivning på insidan av locket som sitter för minnena (har jag för mig) samt i instruktionsboken.
Alla nya aluminium-iMacar har bara en 1gb sticka. Det är dem gamla datorerna och MacBooks bland annat som har den typiska PC-uppsättningen på 2x512mb fortfarande.
Alla nya aluminium-iMacar har bara en 1gb sticka. Det är dem gamla datorerna och MacBooks bland annat som har den typiska PC-uppsättningen på 2x512mb fortfarande.
Har inget med "PC-uppsättning" att göra utan med att minnet blir snabbare. Detta är, enligt Apple, extra viktigt på MacBooken då den inte har något separat grafikminne.
Sen så gör de säkert pengar på att sätta i 2*512 istället för 1*1 GB också tror jag
Har inget med "PC-uppsättning" att göra utan med att minnet blir snabbare. Detta är, enligt Apple, extra viktigt på MacBooken då den inte har något separat grafikminne.
Med PC-uppsättning menar jag att dom allra flesta datorer levereras med 2x512mb minnen, vilket är en standrad i PC-industrin. Parade minnen blir alltid snabbare, i både PC och Mac, men skillnaden är knappast märkbar.
Med PC-uppsättning menar jag att dom allra flesta datorer levereras med 2x512mb minnen, vilket är en standrad i PC-industrin. Parade minnen blir alltid snabbare, i både PC och Mac, men skillnaden är knappast märkbar.
Jo, tänkte att det kanske är lika bra med 4 gig.
Vart köper jag dessa billigast på svensk nät-site, typ komplett, och där jag garanterat får rätt minnen?
Länk till produkt önskas
Ps. Med risk för att göra bort mig så vet jag att det för vissa pc krävs upptadering till 64 bit från 32 bit vid användning av 4 gig, är det något liknande för mac?
Ps. Med risk för att göra bort mig så vet jag att det för vissa pc krävs upptadering till 64 bit från 32 bit vid användning av 4 gig, är det något liknande för mac?
Mac OS X är väl redan 64 bitars för de processorer som stödjer det? Mac Pro har ju stöd för typ 32Gb RAM, så det vore ju konstigt om det inte stödjs av OSet
Jag köpte en iMac i dag faktiskt. Det satt bara en sticka i på 1GB, så jag köpte till en sticka på 2GB oxå. Men blev lite rädd när inte burken startade orderntligt efter installation. men det var jag som inte dragit åt skruven till ram-luckan ordentligt.