Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man köpa January software Upgrade för att komma åt framtida SDK-program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-11 15:45

Ja, jag fick väl med hela frågan i titeln där... Men alltså: Räcker det att ha uppgraderat till 1.1.3 eller 1.1.4 för att kunna använda framtida program/spel? Eller är det bara att punga ut med 155 spänn? (Om man inte jailbreakar förstås, men det vill jag inte).

/D

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 16:20

Antagligen så kommer väl AppStore att följa med gratis i en kommande mjukvaru-uppgradering. Och det skall ju inte kosta pengar. Det du o andra sidan kommer få betala för är just applikationerna. Precis som du betalar för Mail, Notes, Stocks, Maps etc. i January Update kommer du få också få betala för andra apps som kommer släppas i framtiden.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-11 16:47

version 2 för iphone och ipod touch släpps i juni och kommer vara helt gratis. Appstore kommer också vara helt gratis, det ända som kommer kosta är programmen som utvecklarna vill ta betalt för, med andra ord, det kommer finnas gratisapps också

• Medlem
  • 2008-03-11 17:52

OK! Tack! Trodde nämligen att man skulle behöva anpassningsbar hemskärm också, för det har man väl inte automatiskt med 1.1.4 t ex?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-11 18:06

Jag är inte helt hundra på att det kommer vara gratis. Steve sa något i form att för iphone kommer det naturligtvis vara gratis, men för ipod touch blir det en liten avgift. Är rätt så säker på min sak.. Men jag har helst fel:p

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-11 19:06
Ursprungligen av Luken:

Jag är inte helt hundra på att det kommer vara gratis. Steve sa något i form att för iphone kommer det naturligtvis vara gratis, men för ipod touch blir det en liten avgift. Är rätt så säker på min sak.. Men jag har helst fel:p

Får väl se om programmet

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 19:52
Ursprungligen av Luken:

Du har alldeles rätt i det du säger. För iPhoneanvändare kommer uppgraderingen vara gratis, men det kommer kosta för oss med iPod Touch.

• Medlem
  • 2008-03-12 10:22

Alltså, nu känner jag mig lite tjatig här men...
OM man uppdaterar med Apples officiellla programvara och inte jailbreakar - kommer man då åt samtliga program till iphone, eller kommer man fortfarande åt fler vid jailbreak?

• Medlem
  • Lund
  • 2008-03-12 14:27

Med January upgrade får du:
*Mail
*Google Maps
*Weather
*Stocks
*Notes
Med Jailbreak kommer du åt många fler program som du behöver jailbreaka iPhonen för att komma åt också. Som du vet har ju inte 3e parts program varit tillåtna till iPhone eller touch innan Juni i år med SDK.

• Medlem
  • 2008-03-12 15:30

Tack!

1
Bevaka tråden