Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YARRGH Rack!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-23 18:15

Finns det något vettigt ställe med stort utbud av rack? Har finkammat thomann, jam och 4sound. Försöker hitta något i denhär stilen;

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?articleId=417853

Fast med 12u och max 63 cm.

Är det till att ta fram storsågen?

Hmm ... How about this:

http://www.quiklok.com/

Sedan får man beställa va dman behöver på favoritbutiken. Värdelöst att leta i butik ... De brukar knappt ha grejer hemma att visa.

Kan förresten rekommendera RS-10 (http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=290&sName=RS-10).

Jag ock Encore är båda nöjda skulle jag vilja säga. Stabilt och snyggt!

rackskena och skruvar från CO + söndersågad billy bokhylla is the shit

• Medlem
  • 2007-12-24 13:18

Jag vill helst inte ha grejerna i en låda, blir för jobbigt att mecka med kablar och whatnot. RS10 var närmast hitills men den var lite för hög. Får nästan börja kolla in skåputbudet trots allt

edit: Hmm, går RS10 att ändra till "rak" modell? Dom nämner något om "tilt adjustment knob to floor" .. Månne går det att kapa av en U eller så

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-01 19:39
Ursprungligen av BMX:

Jag vill helst inte ha grejerna i en låda, blir för jobbigt att mecka med kablar och whatnot. RS10 var närmast hitills men den var lite för hög. Får nästan börja kolla in skåputbudet trots allt

edit: Hmm, går RS10 att ändra till "rak" modell? Dom nämner något om "tilt adjustment knob to floor" .. Månne går det att kapa av en U eller så

Nej den är förevigt bakåtlutad.....

Man vänjer sig fort, var van med raka rack förr, nu gillar jag lutande.. Ska köpa ett till här i veckan..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-25 15:26

Pinnsvets, rackskenor, skräpjärn och hammarlack.. vad är det för fel med det?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-25 16:11

Jam hade i alla fall det förut.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-01 20:30

Inspiration av vad IKEA är bra till (särskilt modular-systemet längst ned):
http://matrixsynth.blogspot.com/search?q=ikea

Intressant tråd för mig också då jag är ute efter en identiskt rackskåp/stativ lösning i samma dimensioner för att kunna få mina rackenheter under mitt "32-kanals Studiomaster skrivbord".

fråga: Varför måste det vara ett ställ? jag har alltid kört med tyngsta/djupaste grejen längst ned och sen skruvat rackskenor på den. Vill man ha lutning är det bara att flytta ner skenorna så att dom sticker ned i underlaget. Valfri längd, valfri lutning.

Ursprungligen av Bionik:

fråga: Varför måste det vara ett ställ? jag har alltid kört med tyngsta/djupaste grejen längst ned och sen skruvat rackskenor på den. Vill man ha lutning är det bara att flytta ner skenorna så att dom sticker ned i underlaget. Valfri längd, valfri lutning.

Klockrent! Det duger för mig! Men...

- Finns dessa rackskenor på Dolphin music?, länk:............................................
- Finns dessa rackskenor på Thomann?, länk:.............................................
- Finns dessa rackskenor på Music store?, länk:.............................................

Ursprungligen av moogpower:

Klockrent! Det duger för mig! Men...

- Finns dessa rackskenor på Dolphin music?, länk:............................................
- Finns dessa rackskenor på Thomann?, länk:.............................................
- Finns dessa rackskenor på Music store?, länk:.............................................

de finns här i alla fall.

Ursprungligen av JävelPersson:

de finns här i alla fall.

Det var dessa i aluminium som somliga haft lite trubbel med?

• Medlem
  • 2008-03-12 15:29

Vill man verkligen lägga all tyngd på sista enheten i ett rack? :I ..

Ursprungligen av BMX:

Vill man verkligen lägga all tyngd på sista enheten i ett rack? :I ..

Det beror på hur klena grejor man har. T ex en gammal fin racksampler som fundament + clasohlsonskenor tål vad som helst. Om enda funktionen är att stapla saker ovanpå varandra ser jag ingen mening med "köpeställ". eller ok, lite beroende på hur djupt/tungt/högt det ska staplas

Foto av mitt moderskepp 1999 digitaliserat genom mobilkamera: dsm+clas=stabilt

..och på Elfa.

Thomann har 2 m rå-material.
Lutar åt denna toy av profil där jag kapar till så jag får mina 12 rackenheter under mitt studioskrivbord med 32-kanals mixern på, borde fungera.

http://www.thomann.de/se/adam_hall_61552_blk_rackschiene.htm

• Medlem
  • 2008-07-02 18:21

Nu har jag gett upp och beställt ett rack modell MILLENIUM SR-2012 - Svensk International Cyberstore .. Dom skickade dock bara med hälften av cage nutsen (svenskt namn?) så nu undrar jag vart man hittar dom enklast i butik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 18:24
  • Medlem
  • 2008-07-02 18:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 18:27

Korgmutter som det heter på svenska

• Medlem
  • 2008-07-02 18:30

Die Korgmutter.. Jag lägger min röst på burnötter iallafall

• Medlem
  • 2008-07-02 20:22

Vart köper man lämpligast ett rack-grenuttag? Dethär från THMN ser ju rätt vettigt ut men köper hellre i butik, orkar inte beställa igen.

K&M 28670 - Svensk International Cyberstore

• Medlem
  • 2008-07-02 20:34

Rackgrenuttag, kolla med datorprylssäljare, de säljer sådant.

1
Bevaka tråden