Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distorsion

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-10 19:29

Tjena,
Köpte ett par nya hörlurar till min touch eftersom jag inte tyckte om originallurarna.
Det blev ett par d-jays som jag är mycket nöjd med. Nu till problemet: När jag använder EQ:n med inställningen för mer bas, så distar lurarna. Jag har läst att d-jays inte är de mest baskraftiga lurarna men saken är den att även med andra lurar (har provat fyra olika bl a Sony MDR V300) distar det med Bass boost-inställningen...
Skickar touchen ut för stark signal? Verkar rätt kass att inte kunna förstärka basen utan att det distar. Någon som upplever samma?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-10 22:39

tyvärr det är så på alla ipods, inte bara touch:en. EQn e hopplösa på ipod. själv har jag ett par sennheiser CX 300 som jag e riktigt nöjd med

eller så kan det väl vara så att ipoden inte orkar "driva" lurarna med den prestandan?

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-11 14:49

men d-Jays är ju små in-earlurar. Har inga problem med mina sennheiser in-ear men när jag kopplar in mina HD515 så sprakar det och är knappt någon volym. Kör iofs inte på bass-booster presetet utan bara på rock. Prova andra presets!

Kan vara så att du har "sprängt" lurarna eller det att dom bara är trasiga rent allmänt. Har du provat att ha lurarna i annan mp3-spelare eller liknande för att testa?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-12 15:54
Ursprungligen av frikktion:

Kan vara så att du har "sprängt" lurarna eller det att dom bara är trasiga rent allmänt. Har du provat att ha lurarna i annan mp3-spelare eller liknande för att testa?

Jodå, jag har testat att lurarna inte är sprängda. De lät såhär när jag fick dem. Alltså helt nya.
Men jag får köra med EQ'n på "flat" så låter det bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 16:15

ljudet på touchen är inte helt optimalt alltid tyvärr. På vissa plattor jag har styr eq'n över som fan och det blir bara ett stort knaster av allting. jag har min eq avstängd nu för tiden. det beror ju som sagt på vad man har för lurar.

jag har använt d-jays, j-jays, creative aurvana etc etc (alla ligger mellan 500-1000kr)
men hör och häpna, de bästa lurarna för iPod-bruk jag använt är creative ep630. kostar 200-300 spänn och får den lilla manicken att låta fruktansvärt bra. dyrt betyder inte alltid bäst..

nej dyrt betyder inte alltid bäst men snyggast.

jag har alltid EQ:n avstängd pga av att jag gillar rent ljud inte en massa töntiga inställningar för att få en kass inspelning/rippning att låta bra.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-12 19:18
Ursprungligen av frikktion:

nej dyrt betyder inte alltid bäst men snyggast.

jag har alltid EQ:n avstängd pga av att jag gillar rent ljud inte en massa töntiga inställningar för att få en kass inspelning/rippning att låta bra.

Förstår inte varför det inte finns en grafisk eq, skulle ju vara så användbart

man tycker ju att det borde finnas ett plugin in till det precis som det finns plugins till att höja volymen ännu mer i podden.

1
Bevaka tråden