Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nedgradera 1.1.4 till 1.1.2 eller 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-12 20:14

Hej

Undrar hur man nedgraderar en iPhone 1.1.4 till en 1.1.2? Hade 1.1.3 igår men uppgraderade till 1.1.4 med ziphone. jag vill gärna ha tillbaka 1.1.3 eller 1.1.2. Någon som kan vara mycket snäll och skriva en liten guide? Har sökt på google m.m men ej hittat något.

ladda ner 1.1.2 eller 1.1.3 och kör restor till det , när det är klart kör du ziphone igen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-12 21:39

Har redan laddat ned 1.1.2 men vad ska jag göra i itunes och på telefonen?

Tack

Han menar att du ska använda iTunes och återställa till 1.1.2 genom att klicka på återställa samtidigt som du håller nere alt (om du kör Mac) eller shift (om du kör Windows) och sedan välja den 1.1.2-fil du laddade ner så att iTunes återställer till den programvaran. Du lär få ett felmeddelande på slutet eftersom baseband inte kommer att nedgraderas av en återställning.

jag vet inte om ziphone jailbreakar och låser upp 1.1.2 , om inte får du ladda ner en jailbreak för 1.1.2 och sedan köra anysim...sök lite här på forumet .. finns rätt mkt om hur du jailbreakar och nergraderar .. en hel del !

Men efter felmeddelandet - är det ok att köra Ziphone?
Bara att ignorera 1015?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-13 22:54
Ursprungligen av VincentW:

Men efter felmeddelandet - är det ok att köra Ziphone?
Bara att ignorera 1015?

Japp, det är normalt, bara att strunta i.

Ursprungligen av VincentW:

Men efter felmeddelandet - är det ok att köra Ziphone?
Bara att ignorera 1015?

Det är felmeddelandet jag pratade om tidigare, det säger att iTunes inte lyckades skriva om baseband Det är bara tillåtet för iTunes att uppgradera baseband, inte nedgradera, och när man återställer till en äldre version av firmware försöker iTunes skriva om baseband också, men det går inte och därmed 1015.

Yes - det är jag med på. Men vad göra?
Försökte med iNdependence. Men den ville inte "hitta" den, försökte boota om, DFU...etc etc...
Men kanske ska låta iTunes varna 1015. Starta ZiPhone o köra "Do it all"?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 17:31
Ursprungligen av VincentW:

Yes - det är jag med på. Men vad göra?
Försökte med iNdependence. Men den ville inte "hitta" den, försökte boota om, DFU...etc etc...
Men kanske ska låta iTunes varna 1015. Starta ZiPhone o köra "Do it all"?

Precis som Adrian skrev i inlägg # 4.

Det står inte så mycket om vad man gör efter Itunes vrålar 1015...
Som jag skrev - så funka inte iNdependence för mig riktigt... Då var min fråga om det är värt att prova Ziphone...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 11:41
Ursprungligen av VincentW:

Det står inte så mycket om vad man gör efter Itunes vrålar 1015...
Som jag skrev - så funka inte iNdependence för mig riktigt... Då var min fråga om det är värt att prova Ziphone...

I inlägg #2 står hur du ska göra. Bara att köra på. Adrian skrev i #4 att du får ett felmeddelande, bara att strunta i. Tillbaka till #2 då.

Kör iTunes, uppgradera och sedan ZiPhone (eller iPlus). Klart!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-14 18:38

Okej nu ska jag fösöka nedgradera Men innan så vill jag försäkra mig att jag kommer göra rätt.

1: Tryck alt och klicka på restore
2: Välj 1.1.2 filen ( iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore ) rätt fil?
3: låt den göra jobbet
4: När allt är klart så är det bara starta ziphone och trycka på do it all?

Var det i rätt ordning och kommer det fungera?

Tack på förhand!

EDIT: Spelar det någon roll vad det är för basband etc etc? Vet typ inte vad det är och vad jag har. Allt jag vet är att jag har 1.1.4

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-15 08:43

Någon?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 09:01

Jag skulle använda iPlus 2.0b med 1.1.4 och nedgradera bootloadern till 3.9FakeBlank. Använd något program för att radera basebandet och sen återställ till 1.1.2.

Den andra möjligheten är att återställa till 1.1.2, aktivera och jailbreaka och sen använda installern och köra gunlock. Den nedgraderar basebandet samtidigt som den låser upp det. ZiPhone 2.4 kan också göra det så länge du inte väljer Do it all!

Om man vill ha en iPhone som fungerar och är framtidssäker så ska man inte välja Do it all i ziphone.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-15 09:06

Edit: Använde iplus2.0 med 1.1.4 och unlockade, jailbreakade och nedgraderade boorloadern till 3.9fakeblank.

Så frågan är hur raderar jag basebandet? Och när jag har gjort det så nedgraderar jag telefonen till 1.1.2 i itunes men hur gör jag för att jailbreaka, unlocka den då?

Tack på förhand.

Senast redigerat 2008-03-15 09:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 11:44
Ursprungligen av x.sivan:

Edit: Använde iplus2.0 med 1.1.4 och unlockade, jailbreakade och nedgraderade boorloadern till 3.9fakeblank.

Så frågan är hur raderar jag basebandet? Och när jag har gjort det så nedgraderar jag telefonen till 1.1.2 i itunes men hur gör jag för att jailbreaka, unlocka den då?

Tack på förhand.

Jag tror du måste gå till 1.1.1 och köra Oktoprep innan du kan Återställa till 1.1.2 och jailbreaka (via Java).
Läs på iphone.unlock.no

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-15 11:53

Fick det att funka Tack!

1.1.1 - nu! Så härligt! Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden