Det här är möjligen fel forum, i så fall kanske det kan flyttas av någon snäll moderator till rätt ställe.
Jag skulle köpa två stycken batterier till iPhone, kollade var det fanns och hittade det förträffliga företaget mumien.se Dom hade det jag sökte så jag la helt enkelt en beställning den 4 mars. Jag betalade med Paypal och fick samma dag besked från företaget via mail att mina varor var skickade. Sen väntade jag...och väntade...
Igår tröttnade jag och ringde upp Beata som svarade. Hon hittade min beställning (efter mycket letande dock, det räckte inte enbart med ordernr) Hon såg att dom stod som skickade men kunde inte ge mig ett tracking nr. Det kunde endast hennes chef Stefan göra. Oklart av vilken anledning. Stefan var tyvärr inte inne just för tillfället, men Beata lovade att han skulle kontakta mig under dagen. Jag mailade alla uppgifter till Stefan för att HAN möjligen kunde kolla upp det hela. Ingen Stefan kontaktade mig alls.
Idag ringde jag för att ta reda på var min order på 647:- var någonstans. Återigen svarade Beata och sa att det var Stefan som visste....men han var inte inne just nu. Han skulle komma kl 15. Kl 15 får jag ett svar från Stefan där han skriver "skall se om dom finns hemma" Va? har dom inte skickats? Har dom sålt något som inte finns?
Förbättrar jag deras likviditet under tiden?
Jag ringer kl 16 idag (ons 12/4) upp Mumien igen. Det är Beata som svarar.... Jo, Stefan är inte inne nu heller....Har du försökt att maila honom?
Jag är vid det här laget lagom trött på allt tjafs och säger att jag vill tala med Stefan själv men får naturligtvis inte hans mobilnr. Jag ber att hon ska ringa honom men hon vägrar. Hon blir märkbart irriterad av att jag förslår att hon ska ringa och be honom ringa till mig!? Till slut slänger hon på luren. Jag ringer upp igen och ber henne att inte slänga på igen. Förklarar att jag har beställt och betalt en vara och vill verkligen veta hur dom tänkt sig lösa detta. Till slut säger hon att hon inte kan eller vill göra något och slänger på luren för andra gången. Jag har mailat denne Stefan mitt problem och mitt nr. men misstänker att det inte kommer att ringa någon.
Det är bara att notera att ett företag som Mumien.se inte har någon som helst service eller ens ett trevligt bemötande mot sina kunder. Jag vill på detta sätt varna er som funderar på att beställa NÅGOT därifrån att fundera en gång till.
Återkommer med fortsättningen....
Carl