Om man inte GIGar med den och vill slippa en massa lådor → så e det väl bättre att köra externlåda och trycka on på det chassiet när man ska ladda\spara saker från\till HDD -- då spelar ju inte ljudvolymen nån roll --- eller tänker jag fel? (om inte interna kortläsarna rockar vill säga) [jag skulle dock aldrig välja att ha en intern SCSI HDD internt om man ska skvalpa runt med lådan]
\\ A3000 Funkar kanske med SCSI II → 2.5" IDE brygga (laptop disk) ? -- men jag kan inget om den serien. Ev har du en ATAPI multicard Reader...? (jag vet inte som sagt ni kan hoppa över denna posten)
Hej ~~~,
nej, är inte längre ute och giggar runt med prylar. Blir mer spela i rekreationssyfte nuförtiden.
A3000 är lite extra kinkig på brygglösningar. Jag har själv två stycken olika sådana, ett Acard 7720u samt en Yamaha (som satt på deras Scsi CD-rw som kallades "F1" och som egentligen var en Atapi-brännare och även såldes i en sådan version men utan bryggan.
På min A3000 (med Acard bryggan) har jag testad allt ifrån SSD, CF (via CF-ide adapter), pcd-47b (microtec), pcd-47b (SMC, köpte microtec men jag gissar att det var samma design till 100%) samt Addonics IDE flash reader. Ingen av dessa varianter fungerade speciellt bra eftersom A3000 bara "hittade" diskarna var 5:e till 10:e gång.
Samma test på min EX5R gav ett helt annat resultat. Här hittade enheten diskarna utan problem + att jag kunde mappa upp enheten ifrån windows och dra och släppa ljud direkt (när jag hade kortläsare i). För hårddisk (både 2.5 och 3.5 scsi) så visade det sig att EX5 och PC hade lite olika upplägg vad gäller bootsektor, etc (och inte gick att komma åt direkt ifrån windows när disken satt i EX5:an). För att lösa det problemet så skrev jag ett litet program som konverterade disken för att kunna nås ifrån både EX5 samt Windows. Det programmet finns här:
http://www.geocities.com/dlehtihet/Exify.zip
Med Yamaha-bryggan fungerade det bättre på A3000. Dock så blir det ibland lite problem när jag försöker skriva större filer mot min SSD-disk (vilket ju inte är 100% tillfredsställande). Därför tänkte jag nu backa tillbaka till det vanliga scsi-träsket igen.
M v h
Danne