Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clavia släpper nytt på Musikmesse

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 10:53

De kunde haft röda tangenter istället?

Ursprungligen av zthee:

De kunde haft röda tangenter istället?

Harpsichord har ofta svarta...

*jäsp*

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 11:06

"Harpsichord-edition"
...vilket anti-klimax...

Herre jösses, det var verkligen illa.

En ful 2x alltså. Suck.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-13 12:04

Otroligt spännande...inte...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 12:05

Vilket antiklimax.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-13 12:09

Lite tidigt April-skämt månne?

låt oss verkligen hoppas att de skojar...

haha...Poly-800 inversed.
Jahå, har fantasin tagit slut nu då (hos Clavia)?

Nytt os till Stagen verkar ju bra. Ett bra monopiano har ju diskuterats överallt på sistone...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 14:17

Gud vad jag blir trött på alla företag som släpper Anniversary Limetid Editions... hitta på nått nytt! Tänk att man nu släpper en Anniversary limetid edition av en VA synt... var det så länge sedan VA kom. :| Jag tycker det är lite som att släppa en Anniversary Edition av en Intel PIII PC med t.ex. inbygged strob, lysande knappar m.m.

Mvh
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Gud vad jag blir trött på alla företag som släpper Anniversary Limetid Editions... hitta på nått nytt! Tänk att man nu släpper en Anniversary limetid edition av en VA synt... var det så länge sedan VA kom. :| Jag tycker det är lite som att släppa en Anniversary Edition av en Intel PIII PC med t.ex. inbygged strob, lysande knappar m.m.

Tja, det verkar ju funka. (Också för datorer.)

Men visst känns det rätt lamt. De hade åtminstone kunnat fläska på med lite guld.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-13 14:22

Var det det här som hade hypats så mycket??? Vad gör clavia egentligen?

Den där presentationen var riktigt pinsam. Inga stående ovationer direkt när han drog bort lakanet.
Minsann så är de numrerade, alla clavias maskiner har väl ett unikt nummer? Demokids liknelse med en pentium III är verkligen träffande.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-13 16:23

jag gråter av glädje för att de släppt en ny lead modell

*ironi*

Möjligen kan det vara så att de kanske inte kan komma med ett helt nytt rymdskepp varje år, det tar kanske rentav mer än ett år att löda ihop nåt nytt intressant, de kan väl vara med på mässan ändå och hinka fin tysk öl istället för fadd svensk lättpiss

Jag anar ett mönster med limited edition på VA-synthar. Nästa steg nu blir antagligen en limited edition av Roland SH-201 med cembalo tangenter.

Det hade vart effektfullt om det bara blivit helt dödstyst när de lät täckelsen falla från den där fula synten.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-13 18:19

men å andra sidan så är ju faktikst både nord lead och microkorg
ett par milstolpar på sina egna sätt.

nord leaden var väl den första va:n som kom ?
ialla fall så banade den vägen för andra va-syntar.
korg har ju sålt läskiga kvantiteter med microkorgar också.

Kanske de skulle kryddat på med en vocoder, eller ext in, tom tangenter som lyser lite gulligt neonfärgat skulle varit bättre än.. svart...

Om dom skulle göra ngt så varför inte en Nord lead 1:a med analoga filter tex

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 22:38

Njäääääejjjj gubbar, tycker ni är lite väl negativa? Den är ju faktiskt rätt snygg, och rätt bra också. Otroligt många patchplatser, sådant tycker jag är underbart. Snyggaste synten jag sett med inverterat klaviatur alla gånger.

Jag kan fatta att dom ville göra något kul för att fira 10 år som synthtillverkare, och jag kan fatta att dom inte ville lägga utvecklingsresurser på det. Det är väl snarare sättet den presenterades på som gjorde det till en besvikelse. Nu byggde dom ju upp förväntningar hos folk, och då är det klart att det blir antiklimax. Kunde ju presenterat det som en kul grej i förbifarten istället för att bygga hype på hemsidan.

Skitsamma, jag är helnöjd med min NL3 & G2 Engine i vilket fall....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 08:48

HAr inte förstått vem den är gjord för? Vem vill samla på den.....
Kul att ha rätt ibland iaf

Om jag inte vore mer intresserad av kompressorer/EQs/preamps och sånt så hade jag antagligen köpt en av dessa utan att tveka.

10 år som synttillverkare? NordLead1:an kom ut 1995, vilket är mer än 10 år sedan. Det här handlar mer om att clavia firar sitt 25 års jubileum. Moog Music väntade iofs tills 50 år innan de släppte en AE-version.. men de låg väl i koma då de skulle fylla 25.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 09:18

Jag tycker faktiskt den var rätt cool med inverterat tangentbord, men det är synd att de inte utgick från en NL3 (typ de sista 300 exen), eller för den delen NL1. Hade varit ballt! (särskilt om de stoppat i de tidigare nämnda analoga filtren, men jag tror inte riktigt det är clavias grej...)

Citat:

10 år som synttillverkare? NordLead1:an kom ut 1995, vilket är mer än 10 år sedan. Det här handlar mer om att clavia firar sitt 25 års jubileum

Det har du givetvis rätt i. Tog bara för givet att det var 10 år sen först Nord Leaden dök upp, iom att det var den blev som Ltd Ed. F*n vad tiden går...

Borde dom inte gjort en inverterad DDrum istället?

Bevaka tråden