Jag menar heller inget snorkigt med detta men du är inte medveten om att revisorer inte får ge råd om saker och ting, överhuvudtaget! Det är en vitt spridd missuppfattning att revisorer är experter på saker och ting och att de gärna berättar om dessa saker för alla som frågar men det är inte alls så. Det råd du ger "fråga din revisor" kommer oftast från personer som aldrig provat eller inte läst vad god redovisningssed faktiskt är numera och hur avtalen ser ut som revisorerna erbjuder sina kunder (de säger tex uttryckligen att de inte lämnar råd, att de inte hittar fel i din bokföring och de hittar inte heller bokförings- eller skattebrott åt dig, det ligger utanför deras ansvar. De granskar endast rutinerna för hur bokföringen är upprättad och värderingsprinciper. Detta gör de dock utan att fråga dig om dina rutiner, eller hur du värderat något vilket är lite konstigt... Om du har en revisor är det meingen att du skall anlita en annan revisor för att fråga om råd, sedan när du gör som den andra revisorn säger så är det din revisor som granska om du gjort rätt, alltså kan du inte fråga in egen revisor för enligt god redovisningssed kan samma revisor inte lämna råd och sedan granska om dessa råd är rätt.)
Så du kan alltså få bättre råd genom att fråga en avdelning dagisbarn som du bjuder på snickers om de kan rita företag utomlands.
Du kan också googla tex på företag utomlands, det finns massor med resurer och hela böcker om saken, det finns även massa info hos skatteverket, som i stort sett går ut på att alla i hela världens skall betala skatt i Sverige, så lycka till!
http://skatteverket.se/funktioner/svarpavanligafragor/privatperson/ovrigt/privatovrigtfaq/20050415jagfunderarpaattarbetautomlandsvilkaskattereglergaller.5.18e1b10334ebe8bc8000118684.html
http://skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/701.4.39f16f103821c58f680007969.html
http://skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/339.4.39f16f103821c58f680007473.html
http://skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/442.4.39f16f103821c58f680007837.html
http://skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/291.4.39f16f103821c58f680007345.html
Det är olika regler för enskild firma och aktiebolag, i det senare är du ju anställd och AB't är en egen juridisk person, det är inte en enskild firma. Om du har enskild firma och flyttar utomlands så flyttar ju "företaget" med dig. Jag har tex haft kunder som varit skrivna i Sverige och bott i Danmark, allt sker då från det svenska AB't och det har Skatteverket inget emot, då betalar man ju skatt här.
Men om du inte vill betala skatt här måste du flytta både dig och ditt eventuella bolag utomlands och under första året är du skattskyldig i två länder. Danmark och Sverige.
Det står mera i broshyrerna.