Nu gjorde jag så här - tele2 envisades med att deras drivisar för mobilt bredband visst det skulle funka på tiger och leopard, så jag tänkte att, tja, de kanske har uppdaterat dem ändå. Jag installerade och anslutningen fungerar, jag kunde ställa in att bara 3G skulle användas och hastigheten var ok.
MEN, nu kommer något som jag blir aldeles vansinnig över - installeraren har installerat någon slags disk image "MOBILE CONNECT" som mountar på skrivbordet för jämnan (även efter omstarter). Datorn (och jag själv) fick Kernel Panic nästan direkt!! Jag har letat efter denna disk image, men jag hittar den inte alls någonstans, inte i någon start objekt mapp i alla fall - DÄR SÅDAN SKIT HÖR HEMMA!!
Dessutom är disk imagen full av diverse exe-filer och det ser verkligen inte ut som något som hör hemma på macen. Vad den egentligen gör (förutom att skapa Kernel Panics) vet jag inte, eftersom anslutningen fungerar även om jag först har poppat ut den mountade skivan.
FÖR F-N! Man installerar inte sån skit på folks datorer! J-A virus!
Någon som har haft denna smått obehagliga erfarenhet? Någon som rentutav vet vad man kan göra åt det?