Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvångsavslutade Jailbreakad 1.1.4. Nu är den död.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 11:09

Jag har en 1.1.4 Jailbreakad med ipodtouchmasters metod som fanns på Youtube.
För en stund sen satt jag och spelade Tris då skärmen slutade reagera. iPoden stannade upp och jag var tvungen att tvångsavsluta via sleep+home-knapparna.

Sen sket det sig på riktigt.

Nu när iPoden startar om sig kommer bilden upp att jag behöver koppla in den i iTunes. Som om den vore ny eller i behov av en återställning.

Har någon annan varit med om detta? Att de nya jailbreak-versionerna är så jävla rötna att man inte ens kan starta om iPoden efter att ha installerat dem är ju ett jävla skämt.

Så nu får det bli en iPod-fri dag på jobbet för att ikväll sätta sig och göra om hela jailbreak-skiten. Som grädden på moset så har kärringarna på youtube tagit ner ipodtouchmasters videos så nu får jag gå på minnet av vad jag gjorde sist istället för att använda videon som guide. Fan vad jag älskar teknik ibland...

Ziphone funkar bra... gå in på den bloggen. hela jailbreaken tar väl 5min kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 17:20

om man får med alla apps och wiggle-funktionen med Ziphone så är det ett köp..

det vet jag inte jag hade allt det innan jag Jailbreakde den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 21:53

Dynga dynga dynga säger jag!!
Ziphone fungerar inte. Det spelar ingen roll om jag spammar Jailbreak-knappen och stänger programmet, det blir fortfarande skit av allting. Det enda som händer är det som inte skall hända och iPoden bara matar samma textrad om och om igen.
Skulle downgrade'a till 1.1.1 för att jailbreaka och sedan uppdatera till 1.1.2 för att i sin tur uppgradera till 1.1.4 (ipodtouchmasters metod) men nu av någon anledning så kan jag inte jailbreaka 1.1.2 med touchfree!! Det står bara reading flash och inget händer. Lät den stå i en halvtimma men det var ingen idé. Helt sjukt och jag förstår verkligen inte vad fasen det är frågan om. Jag jailbrekade med ipodtouchmasters metod förra veckan och det gick galant. Men nu går allt åt pipsvängen och inget vill fungera!! Snart åker den rakt in i väggen!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-12 00:12

Vad sjukt! Jag har både uppgraderat och nedgraderat ett flertal gånger utan problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 09:38

Ziphone fungerade verkligen inte för mig. Om något så gav det mig bara en massa problem. Jag har aldrig haft problem med jailbreakning eller andra ingrepp förr och jag är duktig på datorer och program, men denna gången gick det inte alls bra.. Men efter ett antal återställningar så lyckades jag till slut fixa allt. Via den låååånga vägen. Tack för tipset, men jag tänker ge fasen i Ziphone framöver.

hehe lite skratt retligt var det allt. kul att det ordnade sig för dig i alla fall.

Hände samma sak för mig när jag så på en film efter jag hade JB med Ipodtouchmaster tutorial. Så jag fick reseta den och nu kör jag med 1.1.3 ist. Har haft både en 1.1.1 ,1.1.2 , 1.1.3 och en 1.1.4 och kan rekomedera 1.1.3

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-12 20:11
Ursprungligen av Hr.Egnell:

Hände samma sak för mig när jag så på en film efter jag hade JB med Ipodtouchmaster tutorial. Så jag fick reseta den och nu kör jag med 1.1.3 ist. Har haft både en 1.1.1 ,1.1.2 , 1.1.3 och en 1.1.4 och kan rekomedera 1.1.3

Finns det någon speciell anledning?
Har också kört alla och tycker att 1.1.4 har funkat bäst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 20:28

ipodtouchmaster säger ju själv att detta bara är en "Soft upgrade" som inte är helt stabil. Så man blev ju förvarnad..

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2008-03-15 13:40

Min touch balla ur fullständigt när jag körde ZiPhone, så nu står det
BSD root: md0, major 2, minor 0 i displayern. Nån som vet nått?

Mvh Jimmy

läs i hans blogg på http://www.ziphone.org/ glöm inte att kolla in filmerna som ligger där för dom kan vara till hjälp...

1
Bevaka tråden