Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-postproblem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-14 20:47

Nu har även jag fått min iPhone. Allt fungerar som det ska förutom en sak, vilket stör mig oerhört, speciellt med tanke på att e-posten var en stor anledning till att jag skyndade på köpet och inte väntade till officiell release.

Jag kopplar in telefonen till datorn (Macbook C2D 2GHz, 2GB RAM, OS X 10.5.2, iTunes 7.6.1 (9)) och allt börjar synkronisera, men när jag kommer till e-posten så stöter jag på patrull. Jag får följande meddelande:

iTunes kunde inte synkronisera e-postkonton till
iPhone-enheten "Maximinus Thrax" eftersom iPhone
avbröt synkroniseringen.

Kryssar jag bort synkroniseringen av e-postkontot, så fullföljs allting precis som det ska.

Är det någon som har stött på samma problem som jag, eller har någon här inne en bra idé om vad som kan vara fel och vad jag kan göra åt problemet?

/redigering
Kanske ska tillägga att min iPhone är en 1.1.4 med SwePhone

Kan du testa att lägga till mejlkontot manuellt. Se om det funkar.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 01:59

Har försökt det ett antal gånger tidigare, men allt jag får upp när jag försöker skapa en pop-anslutning är ett felmeddelande

Kan inte ansluta med SSL
Vill du försöka ställa in kontot utan SSL?

Väljer jag JA på frågan så står den bara och tuggar i all oändlighet utan att något egentligen händer.

Så nej, det fungerar inte att lägga till kontot manuellt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 11:49
Ursprungligen av Valentino:

Har försökt det ett antal gånger tidigare, men allt jag får upp när jag försöker skapa en pop-anslutning är ett felmeddelande

Kan inte ansluta med SSL
Vill du försöka ställa in kontot utan SSL?

Väljer jag JA på frågan så står den bara och tuggar i all oändlighet utan att något egentligen händer.

Så nej, det fungerar inte att lägga till kontot manuellt.

Finns inte kontot kvar (utan att det funkar) när du har gjort det manuellt? I så fall kan du bara gå in under Inställningar: Mail: kontot och Avancerat, se till så SSL inte är valt och ordinarie portar är valda (POP:110, SMTP:25, IMAP:143)

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 13:42

Som jag skrev, så står den bara och tuggar och tuggar. Ingenting händer. Hur som helst, går jag in under inställningar och mail så står det bara "nytt konto" och väljer jag det, så är det som vanligt med gmail och allt annat jag får välja mellan. Jag har ett annat konto och väljer därför Annat, men det vill helt enkelt inte. Så någon Avancerat-knapp hittar jag inte alls.

Är det något mjukvarufel på telefonen eftersom iTunes inte heller kan synkronisera e-postkontot? Väljer jag Synkronisera markerade e-postkonton i iTunes, men samtidigt bockar av det e-postkonto som ligger synligt i listan, så får jag samma fel som jag skrev i första inlägget.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 09:39

Ursäkta att jag bumpar tråden, men finns det verkligen ingen som har någon idé om vad man kan göra för att få igång e-posten? Det är ju inte bara synkningen som strular, utan jag kan ju inte ens lägga in ett konto manuellt och få det att fungera. Den kan inte ens ansluta till e-postservern.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-18 15:23
Ursprungligen av Valentino:

Ursäkta att jag bumpar tråden, men finns det verkligen ingen som har någon idé om vad man kan göra för att få igång e-posten? Det är ju inte bara synkningen som strular, utan jag kan ju inte ens lägga in ett konto manuellt och få det att fungera. Den kan inte ens ansluta till e-postservern.

Jag har ingen lösning annat än att Återställa telefonen....

1
Bevaka tråden