Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omvända färger på tangenterna?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-16 07:36

Jag undrar om det finns fler synthar än Korg Poly 800 som har omvända färger på tangenterna?
Dvs att de vita är svarta och de svarta är vita...

Clavia släppte sin fantastiskt inovativa nyhet nu - en Nordlead med inverterat klaver.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-16 09:24

microkorg finns också en tid med inverterade tangenter.
dock får du bara tag på den via tyskland och england.

  • Medlem
  • 2008-03-16 11:05

Finns det inte någon gammal ARP med inverterade tangenter också?

Ursprungligen av jgb:

Finns det inte någon gammal ARP med inverterade tangenter också?

ARP 2500 har nedersta oktaverna inverterade på några klaviaturvarianter.

Orgeln i Mariakyrkan i Helsingborg har inverterad färgsättning på alla 4 manualer. Hur läckert som helst

Just det, någon farfisaorgel också!

CME släppte en limiterad upplaga av sina CME-klaviaturer med inverterade tangenter.
Iofs inga synthar i vanlig mening, men man kan ju proppa i synth-expansionskort iaf.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-16 13:46

farfisa compact duo har en del inverterade också.

Glöm inte Boîte Diabolique som finns på pianon.

hahah

  • Medlem
  • 2008-03-16 18:28

Är det någon som vet hur man får tag på en Nord Lead Anniversary Model Ltd. Edition?
Har kollat lite på internet men hittar ingenstans där kan köpa en?
Eller har den inte släppts än?
Kan tänka mig att den kan bli svår att få tag på då det bara kommer att tillvärkas 299st.

Jag hade en riktigt fin färgbild på en Korg "Polysix" på krysstativ samt en Korg "MonoPoly" strax bakom på ett annat krysstativ. Bägge dessa synthar hade omvända färger på tangenterna.

Det smärtar mig att inte kunna visa bevis på detta då jag hade denna bild på en hårddisk som stöp men bilden hade japansk text i sig och såg ut att vara en reklam i original från Korg.

Den var riktigt exotisk i alla fall med bägge dessa maskiner "omvända".

Man samlade ju i sin ungdom all reklam ifrån synthesizertillverkarna men detta är ej något som jag kan gräva fram i mina gömmor utan en bild som jag hittade på nätet.

Vill minnas att denna sida hade andra ovanliga broschyrer över bl.a Rolands tidiga modeller, Korgs sortiment, samt några andra ströblad på Prophet-5, P-10 och nå'n Moog. (minns ej vilken)

Har försökt hitta tillbaks till denna nätsida någon gång utan att lyckas.

Ursprungligen av Grandpianoguy:

Jag hade en riktigt fin färgbild på en Korg "Polysix" på krysstativ samt en Korg "MonoPoly" strax bakom på ett annat krysstativ. Bägge dessa synthar hade omvända färger på tangenterna.

.................

Polysixen iaf..
http://matrixsynth.blogspot.com/2007/06/korg-polysix-with-reverse-keys.html

Ursprungligen av Yake:

Är det någon som vet hur man får tag på en Nord Lead Anniversary Model Ltd. Edition?
Har kollat lite på internet men hittar ingenstans där kan köpa en?
Eller har den inte släppts än?
Kan tänka mig att den kan bli svår att få tag på då det bara kommer att tillvärkas 299st.

Preordern för butikerna på den började först igår när mässan var slut,
så de kommer nog dyka upp på de flesta musikaffärer som säljer Clavia och är intresserade. Priset är 12.995:-

Den är fan grymt snygg i verkligheten måste jag säga. Även om det ju inte är något nytt under solen.

ullo handsome!

Vågar man skämta om hur man kan värdera andra hudfärger och att "trycka ned så många svarta man kan"? Är dessa "reversed keys" vanligare bland vit-makt-band än inom R n B?Kanske skulle vart mer politiskt korrekt med gröna och blå tangenter. Men det hade väl inte högern och miljöaktivisterna gillat.

1
Bevaka tråden