Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bifogade filer i Mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

I väntan på en riktig Filhanterare från Apple till iPhone så var min tanke att använda Mail som dokumentläsare.

Jag skickade ett par mail till mig själv med PDFer och laddade ner dem via Wi-Fi.
Det fungerade utmärkt - tills jag var på gående fot och skulle använda dokumenten. Då stod det: "Detta meddelande har inte laddats från servern".

Hur ligger det till? Läser Mail filerna från servern ifall där är en bifogad fil?
Andra text-meddelande ligger kvar i telefonen men för att läsa bifogat dokument verkar det som att jag måste vara kopplad till servern.

Finns det något sätt att ladda ner dessa filer så att jag kan läsa de offline och efter att de är raderade från servern?

Tack!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-10 19:28

Jag gissar på att du kör med IMAP, vilket innebär att man egentligen bara laddar ner headerinfo och någon rad av mailet tills man väljer att "öppna" det så att säga, då laddar man ner resten av det. Det gäller troligen även bilagor (nu var det ett tag sedan man studerade IMAP så jag kan ha lite fel, rätta mig gärna isf ).

Hur man gör för att spara ner dem lokalt vet jag dessvärre inte, men kanske någon annan på detta trevliga forum kan upplysa om det.

Just det ja, glömde skriva att jag kör pop3.
Har alltså öppnat mailet och laddat ok det men
när jag är offline så finns inte text och bifogad fil kvar.

Tack ändå för hjälpen!

För mig fungerar det att läsa bilagor i Mail när jag är offline. Jag kör med Gmail och använder IMAP. Men förrut körde jag POP3 och kunde även då läsa bilagorna offline. Har funkat med fw 1.1.1 och nu senast med 1.1.3.

/Jesper

Ursprungligen av polarhund:

För mig fungerar det att läsa bilagor i Mail när jag är offline. Jag kör med Gmail och använder IMAP. Men förrut körde jag POP3 och kunde även då läsa bilagorna offline. Har funkat med fw 1.1.1 och nu senast med 1.1.3.

/Jesper

Tack för hjälpen!
Fixade om så att min extramail - Gmail kör IMAP och nu får jag tillgång till att ladda
ner bilagor. Super!

1
Bevaka tråden