Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AdrenaLinn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-17 08:49

Kikade lite på Rogers effektlåda.

http://www.rogerlinndesign.com/products/adrenalinn3/adrenalinn3.shtml

Verkar vara alltiallosak i ett Desktop evolver paket. Någon som använder den till annat än guran?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-17 09:02

Tyckte jag såg att det stod en sån här på Musikbörsen i Uppsala - kanske dax att be om en demo?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-17 10:24

Säger du det! Ska kolla upp det någon dag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-17 12:30
Ursprungligen av credo:

Säger du det! Ska kolla upp det någon dag.

Japp, längst in till vänster bland gitarr-grejjorna i en sån där glasmonter...

  • Medlem
  • 2008-03-17 12:13

Jag har en 3:a som jag successivt uppdaterat från första modellen. Använder den mest till Rhodes och Clavinet för temposynkade hoppande filtereffekter...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-17 13:39

Tack, Kroffe.

Oberg: vill du ge några tankar om filtersequencer, trummaskin, lofi-sound för trummor...

  • Medlem
  • 2008-03-17 14:31

I mina ögon är filtersekvensbiten det som är det intressanta med lådan. Trummaskinsmässigt är jag väl inte så väldigt imponerad. Det är inte det att trummorna låter dåligt - de hamrar på utan anmärkning - men iom att det är ganska snålt med rattar och knappar på panelen blir det väldigt osmidigt att försöka programmera något själv. Alltså hamnar man i någon form av autokomphistoria som inte känns så inspirerande... Fast kanske fullt tillräckligt om man bara ska sätta sig och leka lite själv en stund.

Får inga direkta lo-fi vibbar från min blåa låda. Tvärt om nästan... Ska man försöka sig på en metafor kanske man kan likna den vid en mikrovågsugn - den värmer snabbt, är modern och effektiv. Kanonbra på en del saker - men mindre bra när man vill smörsteka trattkantareller (eller vad man nu gillar att smörsteka).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-17 18:20
Ursprungligen av oberg:

mindre bra när man vill smörsteka trattkantareller (eller vad man nu gillar att smörsteka).

Kantareller blir utmärkt!
Ska titta förbi börsen och testa lite, men det låter ju som att den fått så lite uppmärksamhet som den förtjänar.

1
Bevaka tråden