Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lågt ljud

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 08:32

Hej alla

Just uppgraderat till 1.1.4. Min iPhone har alltid har väldigt lågt ljud när den ringer. om jag inte står och tittar på skärmen när det ringer så missar jag samtalet. Funkar bra med lurarna dock. Har hört rykten om att det ska finnas en ringsignal gjord i GarageBand som ska vara riktigt hög och bra, nån som vet var man kan få tag på den? Den är väl bara att importera i iTunes som ringsignal? eller måste man mecka in den med?

/xW

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 11:48

Så jäkla lågt kan det väl ändå inte vara? Då e det nåt fel på telefonen. Jag hör min klart och tydligt men i installern finns iAmp som enligt utsago ska boosta ljudet. Det gäller bara ringsignaler och meddelande/remindersignaler. Inte musik och film om jag inte missminner mig helt.
Testa och se.

Tänk på att, om du använder volymknappen, när telefonen är i "viloläge, d.v.s. när du inte talar i den eller lyssnar på musik, så påverkar den volymen på din ringsignal.
Du kanske helt enkelt har skruvat ner volymen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 14:38

Nä, den e låg (Glocalnet). Tror det kan vara nått fel på just den här telefonen. Hörde att det var några tidiga modeller som hade lågt ljud som man kunde skicka tillbaka, gjorde dock inte det....

/xW

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-17 15:22

Jag tycker också att det är lite för dåligt tryck i högtalaren. Krämar man på i ett ljudprogram, så distar den istället. jag tror att man får leva med det. Slå på vibratorn.
SMS är snäppet värre, då ljuden inte går att byta ut, är korta samt att ljudnivån är väldigt låg.

Googla på "poke hole speaker iphone" så kommer du få upp tips och tricks om att helt enkelt sticka några hål med en nål genom högtalaren på det skyddsmembran som sitter där. Detta ska tydligen göra en dramatisk skillnad på ljudet som ska bli både högre och tydligare.

Jag har inte testat detta, men när jag inte är lika rädd om min mobil längre och den är lite mer sliten så ska jag nog testa det

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-18 15:59

Jag har läst både ris och ros om det. Jag avstår.

Lågt ljud

Jag tycker ljudet är svagt från den som ringer till min iphone. Är ibland svårt att uppfatta prat. Kan man inte justera involymen?
Kanske en dum fråga....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 16:29

Öka på knappen undertiden samtalet pågår.

1
Bevaka tråden