Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man jailbreaka 1.1.4 utan dator?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-14 16:40

Hej.

Jag ska åka till USA nästa vecka och har då som mål att köpa en iphone, så jag vill helst jailbreaka den på direkten så man kan leka lite med den.

Kan man jailbreaka 1.1.4 utan en dator.

MVH/ A

  • Medlem
  • 2008-03-14 17:02

Du kan ju fråga om du får låna en dator i Apple Store.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-14 17:06

Haha, ja det skulle ju gå bra när dom går fram och frågar vad ### jag håller på med. Ska jag svara då jag jailbreaker min nya mobil. // A

  • Medlem
  • 2008-03-14 17:59
Ursprungligen av fegis:

Haha, ja det skulle ju gå bra när dom går fram och frågar vad ### jag håller på med. Ska jag svara då jag jailbreaker min nya mobil. // A

Precis. Det är ju inte olagligt!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-14 18:05

Kom att tänka på denna video. http://www.youtube.com/watch?v=s0bMjk-Qh0o

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 08:29

Man får göra rätt mycket med datorerna på Apple Store förutom att kolla på porr eller ladda ner olagliga program. Annars så får man nästan göra vad man vill...

Det skulle inte vara helt omöjligt att hacka en iphone i Apple Store. Fast jag skulle nog ha vänt på den så att man inte ser att den blir hackad.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-15 15:50

Dra ner iPlus2.0 på USB minne och packa upp det där. Sen smackar du in din iPhone i någon av Applestores burkar och kör kommandot. Det tar ca 10 minuter max sen är den klar. Under förutsättning att du får en 1.1.4. Annars får du köra ZiPhone men då åker din BL ner till 3.9. Med iPlus får du oxå 3.9 men en fake som går att uppgradera igen sen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-15 16:18

Får man ladda ner program eller köra in en usb sticka på internetcafén ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 17:33
Ursprungligen av fegis:

Får man ladda ner program eller köra in en usb sticka på internetcafén ?

Ladda ner dem kan man, om man får installera dem (har behörighet till...) är en annan sak, varierar från ställe till ställe.
Köra en USBsticka har jag aldrig stött på problem med.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 06:01

I nästan alla Apple Store har man fri tillgång till internet. Så det ska inte vara några problem att ladda ner iPlus.

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-16 15:14

Så erat bästa tips är at bara kopla in iphonen i en dator på apple store ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-16 17:25

Ja, eftersom du måste ha en dator för att göra det.
Eller ett annat internetcafé. Det är ju bara att fråga om du får koppla in din iphone för att ladda den medans du kolla mailen eller nåt.
iPlus har inget du måste installera. Du packar upp en zipfil bara och kör ett kommando från cmd. Filen är ca 22MB så tanka den på en USBsticka innan du drar och ta den med dig så slipper du tanka ner den på caféet.

Här är guider på hur du går till väga om du sitter på en MAC eller en PC. Finns länk till iPlus i guiderna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-17 19:48

Men i dessa guider så måste man restora iphonen till 1.1.4 innan så jag måste altså kopla in den i en dator med itunes innan jag kör iplus ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 21:33

Nej så här gör du.

  1. Packa fram din iPhone. Stäng av den om den är på.

  2. Håll in home knappen och koppa in den med USB kabeln till Macen.

  3. Starta iTunes om den inte startar automatiskt.

  4. Tryck på Restore knappen och vänta på att 1.1.4 laddas ner och installeras på iPhonen.

  5. När den är klar startar iPhonen om och vill att du ska aktivera den i iTunes. Stäng iTunes och iTunes helper.

  6. Starta iPlus efter denhärguiden och vänta 5 min tills din iPhone startar om 2 gånger.

  7. Klart du kan starta iTunes och sätta upp den som en ny iPhone även om det inte skulle behövas.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 23:20

Men är det en 1.1.4 när du köper den behöver du ju bara dra igång iPlus.
Är det en 1.1.3 så kan du ju ha 1.1.4 restore filen på samma minnessticka så behöver du inte tanka det heller.
Kanske inte skitlätt att förklara för nån som aldrig gjort det. Skulle nog råda dig till att köpa en och vänta med att låsa upp den tills du har gott om tid samt tillgång till erfarna iphoneupplåsare. Det lär du knappast ha under 20-30 minuter inne i nån Apple Store.
Men tro mig, det är busenkelt att låsa upp. Annat var det förr.

Varför måste man restora en 1.1.4OTB till 1.1.4?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 23:44
Ursprungligen av mackeswissman:

Varför måste man restora en 1.1.4OTB till 1.1.4?

Det måste inte vara 1.1.4. En kompis köpte 3 telefoner förra vecka in London. Alla 3 var från vecka 42 med 1.1.2. Så det är enklare att säga gör en restore till 1.1.4 först än att försöka förklara hur man kollar vilket flrmwire man har på iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-18 06:43

Så om det är en 1.1.4 från början så behöver man inte restora iphonen? tänker jag rätt nu ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 12:52
Ursprungligen av fegis:

Så om det är en 1.1.4 från början så behöver man inte restora iphonen? tänker jag rätt nu ?

Nej det måste du inte men det står inte på iPhonen vilket firmware som är installerad.

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-18 15:32
Ursprungligen av Robo-X:

Nej det måste du inte men det står inte på iPhonen vilket firmware som är installerad.

//Rob

Vart ser man vilken version det är på iphonen ?
Borde det inte vara rätt så säkert nu då att det är en 1.1.4 ? och slutligen vad skulle kunna hända om man låser upp den med iplus2.0 om det är en 1.1.3 ??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 16:05

Det får någon annan förklara. Ska det gå snabbt gör du en restore/update i iTunes. Att använda iPlus 2 på en 1.1.2 eller 1.1.3 är inte att rekommendera.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-18 16:10
Ursprungligen av fegis:

Vart ser man vilken version det är på iphonen ?
Borde det inte vara rätt så säkert nu då att det är en 1.1.4 ? och slutligen vad skulle kunna hända om man låser upp den med iplus2.0 om det är en 1.1.3 ??

http://www.iphoneinfo.se/vilken-iphone-firmware-version/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-18 18:12

Kan man göra det dära innan man jailbreakat den ?

precis, om du har 1.1.4 behöver du inte lägga in det igen för du har det ju redan.

1
Bevaka tråden