Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone generation 2

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

jag håller med i princip - men det är väl inget som behöver betyda att man inte kan släppa en iphone i olika storlekar? som att man har 32, 36, 42" plasma eller LCD? hur som helst...olika åsikter och infallsvinklar. jag menar inte att man skall "göra om iphone". jag vill bara att den skall vara lite mindre. stop.

Tror inte apple gör den mindre för att folk " vill " det , som har redan goda ideer om hur deras produkter ska se ut , inga knappar , bara en homeknapp , kom på apples första mobil , SE har gjort mobiler i många år , endå är utgångspunkten en 3310a från stenåldern. Baraför att det är apple kan den inte uppfylla allas mål , dom gör så gott dom kan och tror kommer nöjja många kunder , vilket dom gjorde .. sen om du vill ha mindre skärm på 1 tum tror jag inte är så stor ide...en telefon som denna ska vara stor och mäktig. Film är gött att kolla på , litet på 3.5 men tänk 2.5 , jag håller iallafall inte med om en annan iPhone som är mindre. , köp en annan telefon istället. kanske motorolas lilla modell med 4000 färger och VGA kamera. yeah !

Ursprungligen av doggenikke:

sen om du vill ha mindre skärm på 1 tum tror jag inte är så stor ide...en telefon som denna ska vara stor och mäktig. Film är gött att kolla på , litet på 3.5 men tänk 2.5 etc...

Man köper verkligen inte en iPhone för att kolla på film. En iPhone köper man tack vare dess funktionalitet i vardagen. Allt är enkelt och snyggt, kalendrar och mail synkas smidigt med motsvarande funktioner i Mac OS X etc.

Problemet med en 2,5" iPhone skulle inte vara att displayen var för liten att kolla på film på utan att det inte skulle gå att skriva på den.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Man köper verkligen inte en iPhone för att kolla på film. En iPhone köper man tack vare dess funktionalitet i vardagen. Allt är enkelt och snyggt, kalendrar och mail synkas smidigt med motsvarande funktioner i Mac OS X etc.

Problemet med en 2,5" iPhone skulle inte vara att displayen var för liten att kolla på film på utan att det inte skulle gå att skriva på den.

alla kanske inte köper en iPhone för att skriva på den ? gillar youtubefunktionen bra , och tycker om att kolla film på den ! skriver redigt mycket i skolan , och endast lite mail på iPhonen..
gå ut med din fråga om en mindre iPhone till apple så får vi väll se ..

alla kanske inte köper en iPhone för att skriva på den ? gillar youtubefunktionen bra , och tycker om att kolla film på den ! skriver redigt mycket i skolan , och endast lite mail på iPhonen..

Så du skriver inga SMS på din telefon?

Så du skriver inga SMS på din telefon?

faktist inte , då jag ringer den jag ska nå ! det är gött att skriva sms på den som den är ? eller ?

faktist inte , då jag ringer den jag ska nå ! det är gött att skriva sms på den som den är ? eller ?

Om de svenska ordlistorna vore bra så skulle gå lika fort som att skriva på en dator.

Om de svenska ordlistorna vore bra så skulle gå lika fort som att skriva på en dator.

när man lärt sig riktigt ja !

när man lärt sig riktigt ja !

Vilket tar ~en vecka precis som Apple säger.

vem har pratat om 1"?

nåväl

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-17 02:06

Jag tyckte iPhone var för stor tills jag fick känna på brorsans. Sen infann sig ett ha-begär som är väldigt tungt för en fattig student med 1050:- i månaden som inkomst

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 18:10

El Gringo kanske inte har helt fel. Enligt den här sidan så har Apple ansökt om ett patent som verkar beskriva en liten iPhone med en lucka som kan användas att trycka på. Verkar intressant.

//Rob

jag gillade inte den , kan kanske vara något för som som vill ha mindre.

öppnar ju upp lite coola saker om det stämmer. får ju fler tryckkänsliga punkter osm man säkert kan använda till mer coola program

jag har aldrig helt fel - glöm inte det

skämt åsidå - jag ser detta som helt oundvikligt. apple måste differentiera "portföljen". alla som jag visar min telefon blir "blown away" - men 50% av användarna säger spontant att den är för stor. man kan ju argumentera fram och tillbaks om detta i evigheter. men som dom säger i artikeln så pratas det väldigt lite om fysisk formfaktor. det är orimligt att tro att apple bara kommer köra "classic iPhone" för alltid. Jag håller dock med om att användbarheten med en mindre skärm ökar ganska fort - men jag är övertygad om att apple har ganska stort fokus på detta just nu. sen hur skisserna som artikeln tar upp - hur väl dessa stämmer med slutresultatet återstår att se. om man skall döma av skissen/patent på iphone i samma artikel blev ju slutresultatet väldigt "trevligare".

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-18 16:03

Kanske en mindre skärm och ett utfällbart tangentbord?

Ursprungligen av wat:

Kanske en mindre skärm och ett utfällbart tangentbord?

läste du länken högre upp i tråden? där var det en bild på en iphone med mindre skärm och utfällbart tangentbord...

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-18 19:25
Ursprungligen av poseidon84:

läste du länken högre upp i tråden? där var det en bild på en iphone med mindre skärm och utfällbart tangentbord...

Det är inget tangentbord. Det är en touchscreen.
Jag menar ett fysiskt tangentbord.

det kan ju kanske va bra med flera olika modeller av iPhone .. det tror ja kommer .. samma som alla macar.

Bevaka tråden