Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig iphone? Rapportera!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-05 15:39

det har kommit till min kännedom att en hel del iphones/ipod touch går sönder titt som tätt.
Men egentligen, hur många är vi här på forumet som har upplevt detta?

Håll er gärna till ämnet och beskriv erat fel och möjligen lösning på t ex detta vis:

Modell: Iphone V27 1.0.2 oob

Fel: Touchen svarar inte på 1,2,3,4,5,6 knapparna på numpaden.

möjlig orsak: Tappat den någon gång, men inget allvarligt och inte vid felets uppenbarelse, däremot svettades jag genom byxorna, och möjligt tryck mot telefonen uppstod, då vi flyttade saker från min lägenhet... finns inget direkt synligt fel på den förutom några små repor.

Lösning: Ingen ännu, möjligen skickas till bekant i usa och lämnas in mot kanske en ny...

Hur många är vi egentligen med trasiga iphones?

//R

Modell: iPhone köpt v44 1.1.1 ootb.

Fel: Formodligen ram minnet eller motsvarande.
Symptom: Funkar mellan 2 min och 4h efter restore. Sen kommer connect to iTunes upp. Går inte att väcka i independence eller restorea i itunes på ett par dar. Sen går det igen. Lämnar man den helt utan att röra den klarar den sig längre

Möjlig orsak: Tappat den nån gång, inget allvarligt och den fick inte felet då. Kan ha varit dålig från början?

Lösning: Sälja till nån som tror sig kan fixa den eller behöver reservdelar, typ glas etc. (PM om intresse finns)

Skit!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-17 17:30

Modell: iPhone 8Gb - v.30 - Original 1.0 - 1.1.3 ATM

Fel: Touch funktionaliteten försvann imorse, nedre 1.5cm av skärmen reagerar inte på tryck, det går "precis" att få slidern att svara på samtal eller låsa upp telefonen. Men inte inte några dock knappar, eller liknande i nederkant. Helt åt helvete... och det var inte allt denna olycksdag som gick fel heller.

Möjlig orsak: Normal användning, Och bristande kvalitet från Apple?

Lösning: Springa med den till USA och få den utbytt men inte riktigt idag så jag får väl köpa en ny av någon vänlig själ.

Bajs bajs bajs!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 17:46

För er med touch skärmen som inte fungerar det finns en möjlighet att ändra en plist fil och höja känsligeheten på skärmen. Det kanske hjälper. Om inte det fungerar är det bara att prova att återställa och lämna till Apple Store.

//Rob

  • Medlem
  • Malung
  • 2008-03-17 20:57

Modell iphone 8gb, 1.1.1 OTB

Fel: hoppar i menyerna...
efter som jag har skrivit inlägg om detta innan och inga metoder har varit framgångsrika för att fixa telefonen så antar jag att det är ett hårdvarufel....

har testat alla möjliga metoder, allt som har med "slå av dim" och updatea till 1.1.2 och 1.1.3 ....restore, virginaze....allt...men inget som verkar fungera...

Möjlig orsak: ?????? fel på den OTB ????

Lösning: ?? letar fortfarande...

har iaf lagt iphonen åt sidan...aldrig varit så missnöjd med en mobil som denna...allt annaat med mobilen e det bästa jag någonsin upplevt av en mobil men hoppandet gör att jag blir less på den...kommer nog antagligen inte återgå till iphone heller...

Mvh

Senast redigerat 2008-03-20 11:41
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 21:27
Ursprungligen av beja:

Modell iphone 8gb, 1.1.1 OTB

Fel: hoppar i menyerna...
efter som jag har skrivit inlägg om detta innan och inga metoder har varit framgångsrika för att fixa telefonen så antar jag att det är ett mjukvarufel....

har testat alla möjliga metoder, allt som har med "slå av dim" och updatea till 1.1.2 och 1.1.3 ....restore, virginaze....allt...men inget som verkar fungera...

Möjlig orsak: ?????? fel på den OTB ????

Lösning: ?? letar fortfarande...

har iaf lagt iphonen åt sidan...aldrig varit så missnöjd med en mobil som denna...allt annaat med mobilen e det bästa jag någonsin upplevt av en mobil men hoppandet gör att jag blir less på den...kommer nog antagligen inte återgå till iphone heller...

Mvh

Vad menar du med hoppar i menyer?

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-17 22:31

Hans iPhone hoppar ur program och menyer titt som tätt, jag försökte hjälpa honom innan men vi hittade ingen lösning. Förmodligen något hårdvarufel, kanske logikkortet, några tips?

// Jonathan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 23:19

Skit under homeknappen?

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-18 20:00

Haha, det hade varit något
Man vet ju aldrig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-18 21:19

model: 8gb 112, vecka 50

fel; ingen touch känslighet på nedre halvan av skärmen. Uppstod helt plötsligt, efter mycket litet användande, ca en dag.

orsak: fabrikationsfel- känt problem som drabbar somliga ända sendan starten förra sommaren.

lösning. har varit inskickad till apple i usa, som bytte den direkt.

Senast redigerat 2008-03-19 01:40
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 00:51

8GB Tidig som fasen, 1.0.0 OOB, Vecka 29.
Egentligen kanske inte ett fel från Apple men den funkar så uselt som telefon så nu åker den i hyllan och K810an kommer tillbaka.
Oavsett mottagningsförhållanden (kanske möjligen sämre ju bättre mottagning) så tappar den samtal. På jobbet (med full mottagning) kan jag ta emot kanske 1 av 10 samtal med lite tur.
Ikväll "tiltade" den så allt ljud är borta. Jag _vet_ att det går att fixa med en restore och upplåsning igen men jag tycker inte längre det är värt jobbet.

Hej iphone användare!

Jag har haft min iphone nu i 2veckor normalt användande och inget tappande, 3/4delar av touch slutade fungera! vad ska jag göra? snälla hjälp mig!

Jag känner ingen i USA och kan därför inte byta den där, köptes i usa när en kompis var där!

Jag har hört det här om mumien.se som löser byte av skärmen men jag vill ej lägga 1500kr för att få den bytt borde inte apple byta den eftersom det är ett fabrikations fel?

Jag har heller inget kvitto, går det att lösa ändå? eftersom alla har serienummer orde det väll gå? jag vet att min är gjorde vecka 38 iaf om det kan hjälpa någon som vet om man kan få en nu!

Jätte Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-21 11:02
Ursprungligen av tigern_tompa:

Hej iphone användare!

Jag har haft min iphone nu i 2veckor normalt användande och inget tappande, 3/4delar av touch slutade fungera! vad ska jag göra? snälla hjälp mig!

Jag känner ingen i USA och kan därför inte byta den där, köptes i usa när en kompis var där!

Jag har hört det här om mumien.se som löser byte av skärmen men jag vill ej lägga 1500kr för att få den bytt borde inte apple byta den eftersom det är ett fabrikations fel?

Jag har heller inget kvitto, går det att lösa ändå? eftersom alla har serienummer orde det väll gå? jag vet att min är gjorde vecka 38 iaf om det kan hjälpa någon som vet om man kan få en nu!

Jätte Tacksam för hjälp!

du har tre alternativ:
skicka tillbaks/lämna in till apple
lämna in till annat företag, tex. mumien
byta skärmen själv - (billigare men mycket klurigt tydligen)

kolla denna tråden i ämnet: för vidare diskussion.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-05 14:03

Hejsan! Vill bara tipsa om min websida http://iphonereparation.se
Jag kan byta ut glas och LCD och försöker att alltid ha lägs priser i hela sverige!
Kom gärna med frågor eller tips till mig!

Senast redigerat 2010-07-06 08:49
1
Bevaka tråden