Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

slå av/på WIFI, EDGE & SSH?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-03 00:12

Finns det något program liknande Services som fungerar på 1.1.3? har provat flera olika program nu och inget av dom värkar fungera som dom ska på 1.1.3. Finns det något sånthär program eller fix som är gjort för 1.1.3?

Testa iToggle

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-03 01:05
Ursprungligen av theplague:

Testa iToggle

det går ju inte ens att starta i 1.1.3..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 02:56

BossPrefs.

//Rob

Funkar perfekt under 1.1.3

http://www.99.se/1456019-post271.html

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-04 08:50

har provat alla av dom, den enda som fungerar någolunda är netservices, det enda som inte går att stänga av är Edge, annars så funkar det fint, förstör dock inte varför den inte går att stänga av..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 08:58

Torva det låter konstigt. Använder själv 1.1.3 och har inga problem med BossPrefs.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-04 10:19

+1
BossPrefs fungerar utmärkt.
Installerat BSD Subsystem först?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-19 00:25

WiFi fungerar inte

Sen jag uppgraderade till 1.1.4 fungerar inte WiFi alls, hittar inget nätverk någonstans.
Inte heller någon icon i toppen av skärmen som fanns där tidigare. Gjort en ominstallation av 1.1.4 men ingen skillnad. Vad att göra?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-19 00:56
Ursprungligen av Mesan:

Sen jag uppgraderade till 1.1.4 fungerar inte WiFi alls, hittar inget nätverk någonstans.
Inte heller någon icon i toppen av skärmen som fanns där tidigare. Gjort en ominstallation av 1.1.4 men ingen skillnad. Vad att göra?

Inte schysst att hi-jacka trådar så, hehe. Den här handlar om program med vilket man ska slå av och på wi-fi, inte hur man får det att funka igen efter man råkat disabla på det nåt okänt vis. Skulle ändå ge dig tipset att nedgradera igen och se om det börjar funka då. Om inte så är kanske ditt wi-fi helt paj.

Jag använder mig inte av nåt slå av och på program. Vill jag inte använda EDGE vilket jag väldigt sällan vill så lägger jag bara till ett extra e i slutet på online.telia.se så hittar den ingen giltig EDGEadress. Tar typ 4 sekunder att göra. Samma med wi-fi, tar ju oxå bara nån sekund att slå av och på. Varför vill man stänga av SSH?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-19 08:22

Inte meningen

Förlåt det var fel av mig att inte skapa egen tråd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-19 09:20
Ursprungligen av Ridell:

Inte schysst att hi-jacka trådar så, hehe. Den här handlar om program med vilket man ska slå av och på wi-fi, inte hur man får det att funka igen efter man råkat disabla på det nåt okänt vis. Skulle ändå ge dig tipset att nedgradera igen och se om det börjar funka då. Om inte så är kanske ditt wi-fi helt paj.

Jag använder mig inte av nåt slå av och på program. Vill jag inte använda EDGE vilket jag väldigt sällan vill så lägger jag bara till ett extra e i slutet på online.telia.se så hittar den ingen giltig EDGEadress. Tar typ 4 sekunder att göra. Samma med wi-fi, tar ju oxå bara nån sekund att slå av och på. Varför vill man stänga av SSH?

Jag slår av SSH, vill ju inte bli hijackad när jag sitter på fiket....

1
Bevaka tråden