Nu har jag hjälpt en släkting att fixa häftet till deras bröllop, de som ska ligga på borden. Nu tänkte jag skicka filerna till min "utskriftsservice" nere på hörnan. Vet bara inte hur jag ska gå tillväga.
1. Provade att spara som .pdf, men resultatet såg skrämmande ut. Fel på tecken och sjabbigt utseende på texten.
Kan jag få bättre pdf-filer för utskrift genom att göra på något annat sätt? Kör ju i classic-läget, men det kan ju inte ha någon betydelse.
2. När jag sparar dokumenten från Illustrator 9 så får man ju lite olika val (alltså när jag sparar i vanliga AI formatet). Vad ska jag välja där? Har kört på standardinställningen med bl a "embed fonts" osv. Måste jag skicka med de högupplösta bilderna, eller ligger dessa nu i själva dokumentet?
Vi har lite kris med tiden, därför skulle det vara snällt om jag kunde få ett bra svar så fort som möjligt, tack.
Något mer att tänka på? Ska jag skicka dem som .pdf eller är det trolig (får kolla) att de som kör tryckeriet även kör Illustrator...oseriöst annars väl? Hmm.
Mvh
Fredrik