Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Björn Wahlsten> Knappen till vänster om bokmärkesraden som liknar en öppen bok låter som det du menar? Eller?

  • Medlem
  • 2008-03-18 20:57

Flyttar en fråga hit.
Admin

OK, den halvt öppna boken längst till vänster fungerar perfekt. Om man nu råkar gå in på "Bokmärken" är det ju inte lika självklart. Tack för hjälpen!

Kul detalj, klicka på rutan här om du kör Safari 3.1 för en ny finess.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-19 12:27

Är det bara jag inte får hem den? igår kväll när jag skulle ladda ner uppdateringarna stannade nedladdningen av safari på typ 27 mb, så jag fick avbryta, och nu vill den inte ladda nåt alls. "Hämtar safari" står det men inget händer...

Hmm, mitt Gmail beter sig högst underligt i och med uppdateringen till Safari 3.1. (Jag kör 10.4.11). Funkar inte alls som det ska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-19 14:54
Ursprungligen av sjovall:

Hmm, mitt Gmail beter sig högst underligt i och med uppdateringen till Safari 3.1. (Jag kör 10.4.11). Funkar inte alls som det ska.

Samma sak här. Kommando-tangenten verkar motsvara tab så inga snabbkommandon funkar utan man hoppar till nästa "ruta". Shift gör att man tappar inskrivningspunkten helt. Mycket irriterande...!

Tillägg: Kör 10.5.2.

Senast redigerat 2008-03-19 16:17
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-19 16:16
Ursprungligen av rk:

Samma sak här. Kommando-tangenten verkar motsvara tab så inga snabbkommandon funkar utan man hoppar till nästa "ruta". Shift gör att man tappar inskrivningspunkten helt. Mycket irriterande...!

Samma här.
Skitkonstigt och klurigt att skriva stora bokstäver.

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-19 17:51
Ursprungligen av Yes:

Samma här.
Skitkonstigt och klurigt att skriva stora bokstäver.

Yes!!

Startade upp Parallels och winXP. Där funkade G-mail i Safari 3.1 utan problem så det verkar ligga i OS X-versionen eller själva OS X.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-19 14:22

Känns snabbare nu!

  • Medlem
  • 2008-03-19 17:00

Känns segare nu. Badboll, badboll på macen där....zzz.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2008-03-19 18:18

Nu funkar dessutom hotmail i Safari igen.... yes!

Förut växlade man flikar med äppel-Ö resp äppel-Ä. Nu styr de kommandona framåt/bakåt istället. Hur växlar man flik i 3.1? Hur kan man ändra tillbaka?

Ursprungligen av Herrman:

Förut växlade man flikar med äppel-Ö resp äppel-Ä. Nu styr de kommandona framåt/bakåt istället. Hur växlar man flik i 3.1? Hur kan man ändra tillbaka?

kommando+shift+höger/vänsterpil

Ursprungligen av Hagelin:

kommando+shift+höger/vänsterpil

Kommando+shift+ö/ä funkar med.

Edit: Det funkar finfint att ändra kombinationen med Systeminställningar->Tangentbord & mus->Kortkommandon.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-21 06:47
Ursprungligen av Herrman:

Förut växlade man flikar med äppel-Ö resp äppel-Ä. Nu styr de kommandona framåt/bakåt istället. Hur växlar man flik i 3.1? Hur kan man ändra tillbaka?

System prefs -> Keyboard and mouse -> Shortcuts

Så kan du binda det till precis vad du vill

Ursprungligen av Korsriddaren:

Nu funkar dessutom hotmail i Safari igen.... yes!

Gör det? Jag skickas fortfarande runt i den där evighetsloopen. Har du något tips?

man kan (som vanligt) ställa in egna varianter i systeminställningarna.
jag kör kommando-ö/ä resp kommando-shift-ö/ä för bakåt/framåt och resp i flikraden.

'kommando-pil'-kombinationerna kan vara lite besvärliga eftersom de även används för att flytta markören i textfält...

Skit att dom skickar ut en icke helt fungerande produkt.
Gmail pajar ju totalt!
Kan inte ens skriva stor bokstav!
Får gå över till Firefox tills det här fixar sig!

Ursprungligen av Sventa46:

Skit att dom skickar ut en icke helt fungerande produkt.
Gmail pajar ju totalt!
Kan inte ens skriva stor bokstav!
Får gå över till Firefox tills det här fixar sig!

Stor bokstav i ett nytt mail? Funkar för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-19 23:31
Ursprungligen av Sventa46:

Skit att dom skickar ut en icke helt fungerande produkt.
Gmail pajar ju totalt!
Kan inte ens skriva stor bokstav!
Får gå över till Firefox tills det här fixar sig!

Sluta sura! Funkar fint hos mig och hos 4 av mina kollegor både under Mac OS X 10.4.11 och Mac OS X 10.5.2. Kan det vara så att problemet ligger hos dig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-19 22:09

Hos mig fungerar GMail precis som innan i all fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-19 22:22

Hmm...
Jaha, alla Einsteins, vad kan det bero på?
Att vi har problemas?

Yes!!

  • Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2008-03-19 22:38

Cmnd + ä/ö fungerar som vanligt för mig med min iBook och 10.4.11

Hoppas jag slipper alla problem med feldialogruta som ibland dyker upp när jag avslutar Safari. Det anses att programmet kraschat och jag får frågan om jag verkligen vill avsluta eller om jag vill öppna Safari igen.

Jaså , är det jag som surar?
Hur skulle det vara om du läste strängen innan du uttalar dig!

rk
Supporter
.
Aktiv: Okt 2002
431 inlägg

Yes skrev:
Samma här.
Skitkonstigt och klurigt att skriva stora bokstäver.

Yes!!
Startade upp Parallels och winXP. Där funkade G-mail i Safari 3.1 utan problem så det verkar ligga i OS X-versionen eller själva OS X.

Yes
.
Aktiv: Feb 2004
1.542 inlägg

rk skrev:
Samma sak här. Kommando-tangenten verkar motsvara tab så inga snabbkommandon funkar utan man hoppar till nästa "ruta". Shift gör att man tappar inskrivningspunkten helt. Mycket irriterande...!
Samma här.
Skitkonstigt och klurigt att skriva stora bokstäver.

Yes!!

rk
Supporter
.
Aktiv: Okt 2002
431 inlägg

sjovall skrev:
Hmm, mitt Gmail beter sig högst underligt i och med uppdateringen till Safari 3.1. (Jag kör 10.4.11). Funkar inte alls som det ska.
Samma sak här. Kommando-tangenten verkar motsvara tab så inga snabbkommandon funkar utan man hoppar till nästa "ruta". Shift gör att man tappar inskrivningspunkten helt. Mycket irriterande...!

Tillägg: Kör 10.5.2.

Senast ändrad av rk, idag klockan 16:17. Orsak: Tillägg

idag, 13:59
Citera.| Rapportera.| . #28

sjovall
Supporter
.
Aktiv: Apr 2002
35 år
1.341 inlägg

Hmm, mitt Gmail beter sig högst underligt i och med uppdateringen till Safari 3.1. (Jag kör 10.4.11). Funkar inte alls som det ska.
igår, 17:43
Citera.| Rapportera.| . #15

Silvetisson
.
Aktiv: Feb 2004
29 år
155 inlägg

Är det bara jag som har problem med att öppna länkar efter uppdateringen till den nya Safari?
jag klickar men det händer inget väldigt frustrerande.
Är tvungen att högerklick och "öppna länk i ny flik"

Senast ändrad av Silvetisson, igår klockan 18:31. Orsak: fel stavning är dyslektiker
igår, 16:38
Citera.| Rapportera.| . #12

Nelson
.
Aktiv: Jul 2003
398 inlägg

Hagelin skrev:
Alldeles korrekt.

Funkar 1Password för dig i den nya versionen? Kan inte få fram verktygsfältsknappen i Safari längre, ens efter att jag gått in i 1Password-inställningarna och valt 'Install All' under 'Browsers'.

edit:
Verkar inte bara vara jag: 1Passwd icon not showing Safari v3.1

edit 2:
Och den tillfälliga lösningen är att redigera /Applications/1Password.app/Contents/Resources/SupportedBrowsers.plist och ändra nyckeln "MaxBundleVersion" under "Safari" till den aktuella buildversionen (återfinns i "Om Safari"-rutan).
1Password fungerar inte hos mig heller, tack och lov så brukar de vara snabba på att updatera!
igår, 15:40
Citera.| Rapportera.| . #8

Hagelin
.
Aktiv: Jan 2004
27 år
1.869 inlägg

Adrian B skrev:
Jag anar lite ironi i Hagelins inlägg
Alldeles korrekt.

Funkar 1Password för dig i den nya versionen? Kan inte få fram verktygsfältsknappen i Safari längre, ens efter att jag gått in i 1Password-inställningarna och valt 'Install All' under 'Browsers'.

edit:
Verkar inte bara vara jag: 1Passwd icon not showing Safari v3.1

edit 2:
Och den tillfälliga lösningen är att redigera /Applications/1Password.app/Contents/Resources/SupportedBrowsers.plist och ändra nyckeln "MaxBundleVersion" under "Safari" till den aktuella buildversionen (återfinns i "Om Safari"-rutan).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-20 09:35
Ursprungligen av Sventa46:

Jaså , är det jag som surar?
Hur skulle det vara om du läste strängen innan du uttalar dig!

Har läst hela strängen innan jag uttalade mig. Det är tydligt att alla de som råkar ut för strul har kladdat med olika tillägg. Att då gnälla på Apple för att deras program inte fungerar är fel.

  • Medlem
  • 2008-03-20 06:22

Jag har inga problem med vare sig 1password eller något annat i Safari 3.1 i Tiger.

Ursprungligen av Baron:

Jag har inga problem med vare sig 1password eller något annat i Safari 3.1 i Tiger.

1Password uppdaterades (2.5.12) relativt omgående.

Ursprungligen av Sventa46:

Jaså , är det jag som surar?
Hur skulle det vara om du läste strängen innan du uttalar dig!

Finns ingen anledning med ett sådant jätteinlägg (helt oredigerat dessutom) när det går lika bra att länka till de inlägg man syftar på.

Ursprungligen av Hagelin:

1Password uppdaterades (2.5.12) relativt omgående.

Och körde man senaste betaversionen av 1Password fick man aldrig problem överhuvudtaget.

Ursprungligen av Adrian B:

Finns ingen anledning med ett sådant jätteinlägg (helt oredigerat dessutom) när det går lika bra att länka till de inlägg man syftar på.

Jo om Acke ska förstå så behöver det förtydligas ordentligt!

Bevaka tråden