Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden går inte igång, kan inte återställa den.

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår "krashade" min iPod när jag var ute o lyssande på musik. Jag provade reseta den (håll i mittenknappen och menyknappen) men det slutade bara med att den ledsna iPoden kom upp med texten "www.apple.com/support/ipod"... Jag provade koppla in den i datorn i hopp om att det skulle lösa mitt problem men datorn hittar den inte, så mitt nästa försök var att återställa den, men iPod Updater hittar inte heller min ipod... Vad gör jag ?

hmm.. sorgligt läge,, vad jag har läst o hört så ska du väll kontakta supporten?
Har du garanti kvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 09:17

den är körd, måste in till Apple.

Hoppas du har garanti kvar

VAAA??? jag fick min ipod igår min kompis köpte en till mig i HONG KONG en 5g då.... Nu när jag skulle pilla lite med den idag så har den kraschat..... den säger "www.apple.com/support/ipod" ....och har försökr med ipod updaterdet står " kunde inte uppdatera fasta programvaran" "skrivefel"

Så hände med min också. Jag formatterade om hårddisken på den, och sedan körade jag updatern.

Lustigt. MIn gick sönder för någon vecka sedan, på samma sätt. Det kostar tydligen runt 2000 spänn att laga själv, och eftersom att jag köpt den för över ett år sedan så var läget kört beträffande garanti.

Jag har inget kvitto, men om ni har det kan ni ju testa att använda er av konsumentköplagens reklamationsregler. För fel i varan (som fanns vid köpet, vari bevissvårigheten ligger) finns en treårig reklamationstid. Ni får således kräva avhjälpande eller omleverans om felet funnits vid köpet och inte beror på normalt slitage. Mitt tips är att vända er till konsumentverket och se vad de säger om trasiga ipods, såvida butiken nekar er ett avhjälpande. Detta är alltså förutsatt att ni saknar garanti, har ni kvar en sådan så är läget lugnt om ni inte har våldat sönder er ipod.

Hoppas på att vara till hjälp.

Ursprungligen av uberweiss:

Igår "krashade" min iPod när jag var ute o lyssande på musik. Jag provade reseta den (håll i mittenknappen och menyknappen) men det slutade bara med att den ledsna iPoden kom upp med texten "www.apple.com/support/ipod"... Jag provade koppla in den i datorn i hopp om att det skulle lösa mitt problem men datorn hittar den inte, så mitt nästa försök var att återställa den, men iPod Updater hittar inte heller min ipod... Vad gör jag ?

Har du provat att komma in i diskläget?

Håll inne mittenknappen och meny så att den startar om. När äpplet syns håll direkt inne mittenknappen och play. Du kan få göra det flera gånger. Om det funkar ska skärmen bli svartvit och släckt och det ska stå Disk Mode. Koppla sedan in den till datorn och använd ipod updater för att återställa den.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 18:39
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Har du provat att komma in i diskläget?

Håll inne mittenknappen och meny så att den startar om. När äpplet syns håll direkt inne mittenknappen och play. Du kan få göra det flera gånger. Om det funkar ska skärmen bli svartvit och släckt och det ska stå Disk Mode. Koppla sedan in den till datorn och använd ipod updater för att återställa den.

Jag har samma problem som ovanstående talare.
Det kom upp en sad-mac idag och är rädd att den är död.
Ipoden får ingen kontakt med laptopen när den är inkopplad där, ingenting händer heller inte med itunes.
När jag försöker göra restet händer det som bör hända men ipoden kommer inte igång. Har även försökt med diskmode läget och kommer inte in där heller (det var väl menu+select sen menu+play?)
Ända som händer är att det står www.apple.com/support/ipod.

Min 1års garanti har gått ut (eller har ipoden 2 år?)
Vad gör jag?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 01:06

Nar det galler konsument koplagen maste ju man som kunsd bevisa att felet fanns dar vid tillverkningen. Om iPoden funkat i over ett ar, sa kanns det ju som att felet uppstod efter tillverkning....och da inte tacks

har hänt samma sak för mig mig med ipod minin har både prvat återställa den i normalt tillstånd och disk mode men inget funkar vet ej vad jag ska göra

kan nån hjälpa ???

  • Medlem
  • 2006-07-12 22:50

Jag har samma problem. Min garanti är slut och jag har kontaktat ett reparationsföretag: macrent.com :: this domain is for sale

Först och främst tar dom 250 spänn i felsökningsavgift. Sedan vad reparationen kostar visste dom inte, det fick vi komma överens om efter lagningen. I värsta fall är det svindyrt och jag tjänar troligtvis på att köpa en ny. Jävla tjafs asså!

Hejsan!
Har precis samma problem med min 20 GB och undrar om det var någon som lyckades lösa sina problem utan att lämna in den på reparation. Reset löste inte problemet och eftersom jag inte hittar Ipoden någonstans när jag kopplar den till datorn kan jag inte testa med restore.

Känns inte kul att behöva köpa ny, men samtidigt vill jag inte betala en massa för att lämna in den, vet aldrig hur länge det håller sen. Min garanti gick ut för 2 veckor sedan. Himla taskigt faktiskt. Hoppas nån kan hjälpa mig. Är helt knäckt! Ipoden har varit min bästa vän i ett år ju!

Ge den allt den tål!

Ipod är skit, ingen här kan säga emot mig....

Köpte min för 1 år sen, sedan dess har jag haft strul, jag fick en ny, 4G, men inte ens ett halvår efter har den hållt... nu är det stopp i musiken och Ledsna Ipodsymboler...

Blir man trött eller? Nu när garantin är slut så tänkte jag, va fan, skall testa mina egna sätt att försöka få den att fungera och här finns lösningen!!!

1. Resetta den
2. Skaka den utav bara helvete, och slå den mot handen! samtidigt som den håller på att starta om. Om det inte fungerar efter 3 ggr... då är något kört. Brukar alltid efter första skakningen komma upp en Mapp i dispalyen, men bara på den igen!.

3. Nu lyses Ipodloggan upp och Ipod funkar för ett tag igen.

Alla ni som tror att det här är ett stort skämt, har fel, min ipod hänger sig minst 5ggr i veckan, då jag får upp Symbolen, Så jag skall försöka bifoga någon film på hela processen.

Jag tror att man på något sätt lossar lite på hårdiskläsaren om den har hackat eller nått :S

Mycket nöje, det fungerar, och inget kan skadas, var bara bestämd i dina handligar. Hårt Mot Handen och SKAKA!

ipod är skit, allas pajjar. det finns ju redan typ 150 trådar på detta forumet om alla som har gått sönder och sånt. Jävla skojjar företag.

Jag kan fatta att saker gårsönder när man kastar den i marken och sånt men det är fan inte acceptabelt att den går sönder när den ligger i en jackficka utan någon som helst belasning. Betalar man 3500 som jag gjorde så kan man fan förvänta sig någon bättre än att den pajjar precis efter garaintin har gått ut.

vad trött man blir

Ursprungligen av richarddd:

ipod är skit, allas pajjar. det finns ju redan typ 150 trådar på detta forumet om alla som har gått sönder och sånt. Jävla skojjar företag.

Jag kan fatta att saker gårsönder när man kastar den i marken och sånt men det är fan inte acceptabelt att den går sönder när den ligger i en jackficka utan någon som helst belasning. Betalar man 3500 som jag gjorde så kan man fan förvänta sig någon bättre än att den pajjar precis efter garaintin har gått ut.

vad trött man blir

Procentyellt sett går inte iPods sönder mer än andra liknande tekniska produkter.
Det finns det god statistik på.

HAHA VA FAN... Philpe den funkar efter att jag har skakat den vad är detta?

theplague: Jag har sällan sätt något med så dålig kvalite som en ipod.

richard:
Ok, bra då vet vi att du är missnöjd.
Hej då...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-29 11:30

Detta hände mig igår. Dvs ipoden gick inte igång. Testade att få den i diskläge enligt instruktionerna på apples hemsida men jag fick bara en ikon med en sur ipod gubbe.

Läste på digg

http://digg.com/apple/How_To_Fix_an_Ipod_with_the_Sad_iPod_Icon

om att man ska banka ipoden på handflatan. Jag vet detta låter helsjukt men det funkade. Jag slog ipoden på handflatan ca 7-8 gånger och sen startade den

Allt funkar bra så här långt. Hoppas den inte krashar igen.

Om du inte har nån garanti/försäkring kvar så kan du göra som jag gjorde, jag öppna bara skiten och drig ut sladden ifrån hårdisken koppla in den igen och så funka den igen, så här har jag hållt på i typ 2 år för att apple har en kass service och deras mp3spelare crashar lika lätt som win vista

Detta skall jag prova då jag kommer hem, ge den en rak höger så kanske den vaknar igen.
Min Photo är 2 år och det är väl livslängden

Otroligt nog vaknade min gamla Ipod Photo till liv igen efter att
jag bände upp skiten igår och plötsligt blinkade den till och funkar klockrent igen.

Mitt I-landsdilemma är såklart att jag nu sitter med 2 st. Ipods.

Här är en till vars iPod helt nyligen dog. Det började med ett hemskt knastrande ljud och sedan övergick det till att vissa låtar inte kunde spelas. Slutligen kom dösfasen. Efter att ha försökt reparera i genom att använda återställaren drog den sin sista suck och nu kan den inte ens starta. Jag trodde faktiskt att ipodarna var av god kvalité, men nu undrar jag verkligen. Det verkar ju inte som om jag är den enda som fått en sjävdöende ipod.

*RIP*

Min Photo fick jag plocka isär i molekyler häromveckan och tryckte ihop allt igen, så nu funkar den igen.

Tyvärr får jag aldrig någon kontakt med Itunes längre, men jag har ändå 2405 låtar att välja mellan

:):)Hej.
är det någon som kan förklara precis hur man gör för att kopiera vanliga DVD filmer man har köpt så dem finns på datan? så man inte behöver skivan för att kolla på dem på datorn alltså..

För jag har ganska nyligen köpt en iPod classic 80 gb och vill gärna ha lite fler filmer på den men jag har inte så många på datorn så jag skulle vilja kopiera dem jag har på DVD så jag kan lägga in dem.

jag har försökt på alla möjliga sätt men det funkar ju inte och jag har frågat på skolan om nån vet men dem förslag jag har fått har inte fungerat tex att det ska komma upp kopiera till datorn i fönstret som kommer upp när man stopppar in skivan i datorn.. står inte kopiera nån stanns.

snälla hjälp. tack på förhand.:)

1
Bevaka tråden