Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare med Installer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-20 13:23

Sökte på forumet men hittade inget så jag provar att skriva här:

Fick min iPhone idag och nu behöver jag hjälp med hur man kommer igång med installer samt hur jag gör för att till exempel föra över teman till telefonen, någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar!

/E

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-20 13:45
Ursprungligen av enger:

Sökte på forumet men hittade inget så jag provar att skriva här:

Fick min iPhone idag och nu behöver jag hjälp med hur man kommer igång med installer samt hur jag gör för att till exempel föra över teman till telefonen, någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar!

/E

Är den aktiverad/jailbreakad/upplåst? Om inte, läs trådarna om t ex iPlus, där står hur man gör.
Är den det ska du redan ha Installer installerad.
Installera Summerboard, så kan du installera/välja teman.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-20 14:38

Jag har version 1.1.4, installer är installerat, och när jag ska intstallera något från det så står det: Can't find Host. Kan det bero på att jag inte har EDGE i telefonen då jag kör Tele2, eller måste jag koppla upp mig på Wifi för att kunna göra det? Hur för jag över Summerboard isåfall till telefonen? Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Kör windows och ser inte iPhone som en telefon i Den här Datorn utan den ansluter bara till iTunes korrekt, därifrån kan jag flytta över filer. Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-21 11:01

Du måste aktivera WiFi. För att ladda ner och installera nya program i installern behöver du ha en internet uppkoppling.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 13:27
Ursprungligen av enger:

Jag har version 1.1.4, installer är installerat, och när jag ska intstallera något från det så står det: Can't find Host. Kan det bero på att jag inte har EDGE i telefonen då jag kör Tele2, eller måste jag koppla upp mig på Wifi för att kunna göra det? Hur för jag över Summerboard isåfall till telefonen? Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Kör windows och ser inte iPhone som en telefon i Den här Datorn utan den ansluter bara till iTunes korrekt, därifrån kan jag flytta över filer. Vad ska jag göra?

Ingen kompis med WiFi? Eller hotspot?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-21 22:18

Har du inte wifi hemma ska du INTE tanka grejor med EDGE, tar 180 år och kommer kosta dig en månadslön per dag, hehe.
Fixa wifi och du kan tanka va du vill från installern, däribland summerboard. Hur du för över teman manuellt finns det trådar om.
Du måste även då ha wifi, en sftp klient och ssh i telefonen (men det bör du ha redan).

1
Bevaka tråden