Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

org. 1.0.2, nu 1.1.2 uppgradera till 1.1.3 +

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-18 20:53

Tjena!
har en telefon med 1.1.2 men när jag köpte den var det en 1.0.2.. om jag nu vill uppgradera den till 1.1.3 eller 1.1.4, kan jag det? har jag hört att iplus inte fungerar... kan man istället köra ziphone?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-18 22:39
Ursprungligen av Nibo:

Tjena!
har en telefon med 1.1.2 men när jag köpte den var det en 1.0.2.. om jag nu vill uppgradera den till 1.1.3 eller 1.1.4, kan jag det? har jag hört att iplus inte fungerar... kan man istället köra ziphone?

Har du 1.1.2 nu är det bara att Återställa i iTunes till 1.1.4 och aktivera/jailbreaka/låsaupp med iPlus2.0

Ursprungligen av Nibo:

har en telefon med 1.1.2 men när jag köpte den var det en 1.0.2.. om jag nu vill uppgradera den till 1.1.3 eller 1.1.4, kan jag det? har jag hört att iplus inte fungerar... kan man istället köra ziphone?

Ja, eftersom din telefon redan har bootloader 3.9 så kan du köra ZiPhone lika gärna, då "felet" med ZiPhone (att den nedgraderar BL 4.6 till 3.9) inte berör dig. ZiPhone fungerar rätt bra tycker jag.

Men kom ihåg att återställa och inte uppdatera till 1.1.4, precis som kenjon nämnde.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-19 21:18

ahh ok! det var goda nyheter! altså, eftersom jag köpte min telefon med 1.0.2 har jag bootloader 3.9. inte den senaste verisionen som alla är så rädda för att råka nedgradera... dom använder istället iplus för att nedgradera till den hackade 3.9 verisionen (FB?).

okej en annan fråga, jag läste nånstans att efter man har uppgraderat till 1.1.4 (eller 1.1.3) så ska man inte välja sin gammla profil i itunes när det är dax att synka för första gången och heller inte köra sin gammla backup? utan man ska skapa en ny profil? är det så? och isåfall, då förlorar man väl alla sina sms och anteckningar?

Ursprungligen av Nibo:

ahh ok! det var goda nyheter! altså, eftersom jag köpte min telefon med 1.0.2 har jag bootloader 3.9. inte den senaste verisionen som alla är så rädda för att råka nedgradera... dom använder istället iplus för att nedgradera till den hackade 3.9 verisionen (FB?).

Japp.

Ursprungligen av Nibo:

okej en annan fråga, jag läste nånstans att efter man har uppgraderat till 1.1.4 (eller 1.1.3) så ska man inte välja sin gammla profil i itunes när det är dax att synka för första gången och heller inte köra sin gammla backup? utan man ska skapa en ny profil? är det så? och isåfall, då förlorar man väl alla sina sms och anteckningar?

Var har du läst det? Det vore ju tråkigt att förlora allting sådant, jag har då valt att återställa backupen i iTunes, både på min och andras telefoner jag uppgraderat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-20 13:46
Ursprungligen av Adrian B:

Japp.

Var har du läst det? Det vore ju tråkigt att förlora allting sådant, jag har då valt att återställa backupen i iTunes, både på min och andras telefoner jag uppgraderat.

Stod bl a på Zibries blog.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-20 14:02
Ursprungligen av kenjon:

Stod bl a på Zibries blog.

ahh kan vara där jag läst det... men tydligen verkar det ju funka att återställa till sin gammla.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-20 13:12

var på nån tråd här på forumet tror jag, men han kanske sa fel... ska försöka hitta den. men eftersom du återställt tills amam backup verkar det ju fungera

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-20 13:58

spelar det nån roll vad man har för sim kort i, pinkod etc?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-20 14:49

körde med min gammla AT&T kort i och allt gick utmärkt, nu har jag en clean 1.1.4 telefon, tack för hjälpen!

Körde "Do it all"

Senast redigerat 2008-03-20 15:39
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-20 15:45

kan nån ge en printscreen på en clean 1.1.4 skrivbord? tror jag har en del saker som hängt kvar från 1.1.1 tom (sen jag körde extended preferenses)... typ en edge ikon som bara är en vit fyrkant, har haft det efter de ett tag.. sen docken tror jag ska se anurlunda ut...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 16:36
Ursprungligen av Nibo:

kan nån ge en printscreen på en clean 1.1.4 skrivbord? tror jag har en del saker som hängt kvar från 1.1.1 tom (sen jag körde extended preferenses)... typ en edge ikon som bara är en vit fyrkant, har haft det efter de ett tag.. sen docken tror jag ska se anurlunda ut...

EDGEikonen är en vit fyrkant om du inte tar emot EDGE, dvs har något annat nät i Sverige än Telia.
I äldre firmware visade den ett E trots att det inte fanns EDGE....

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-23 01:46

ahh ok då är jag med... trodde det var nån skum gammal inställning som blivit kvar
en anna skum sak, när jag trycker op volym knapparna för att höja/sänka ljudet står det "ringer"... nån som vet varför?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-23 12:20
Ursprungligen av Nibo:

ahh ok då är jag med... trodde det var nån skum gammal inställning som blivit kvar
en anna skum sak, när jag trycker op volym knapparna för att höja/sänka ljudet står det "ringer"... nån som vet varför?

Har du engelska? På min står det Volym (svenska). Det betyder att du ändrar ringsignalens volym. Har du "iPod" igång ändrar du "musikens" volym (då står det inte Ringer), har du telefonsamtal uppkopplat ändrar du samtalsvolymens volym.....

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-24 23:22

Jepp har på engelska....
när jag inte har nått igång står det "ringer" (med små bokstäver).
när ipoden är på står det ingenting, bara blankt.
när jag ringer står det heller ingenting, bara blankt!

nån som vet vad det är för fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 10:01
Ursprungligen av Nibo:

Jepp har på engelska....
när jag inte har nått igång står det "ringer" (med små bokstäver).
när ipoden är på står det ingenting, bara blankt.
när jag ringer står det heller ingenting, bara blankt!

nån som vet vad det är för fel?

Fel? Det är olika volyminställningar, vad menar du är fel?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-25 13:06

ahh ok det kasnke ska vara så... kolla jsut på en poalres iphone...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 14:29
Ursprungligen av Nibo:

ahh ok det kasnke ska vara så... kolla jsut på en poalres iphone...

Just, det ska vara så. Det är olika volyminställningar beroende på var du är när du ändrar volymen.

1
Bevaka tråden