Fick Office 2008 idag - svensk Hem- och Studentversion.
Snabba ryck - beställde på Dustin igår eftermiddag, hämtade ut paketet på ICA idag.
Men installationen gick inte helt smärtfritt.
1. Första gången man startar Entourage får man en fråga om man vill importera från en tidigare version. Jag markerade Entourage 2004, och klickade vidare. Får då beskedet: "Inga Entourage 2004-identiteter hittade". Man kan klicka på "Bläddra" för att själv peka på var de gamla indentiteterna ligger. Fungerade inte heller. Trots att jag pekade på rätt mapp, så kunde man inte klicka på högerpilen för att komma vidare - den var grå.
Löstes genom att avsluta programmet, och i Finder kopiera mina identiteter från 2004-mappen till den nya 2008-mappen i Microsoft användardata.
2. Entourage spelar inga meddelandeljud. Man kan klicka på den lilla högtalar-ikonen för att provlyssna, och då hörs ljuden. Men när man sedan hämtar post eller gör något annat, så hörs ändå inga ljud, trots att de är förkryssade i inställningarna.
Har provat att ta bort alla kryssen, starta om programmet, och sedan kryssa för ljuden igen, men det hjälpte inte.
Har också provat att ta bort Entourage.plist från Preferences. Hjälpte inte heller.