Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone låser sig slumpmässigt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-18 13:50

Det är då så att ända sen jag skaffade min iphone så har den låst sig helt random ibland, detta är sjukt störigt och det enda jag kan göra åt saken är typ att använda "boot the phone" i Ibrickr. Någon som vet vad det kan bero på?

Ett scenario kan vara att jag har använt telefonen som vanligt, så ska jag bara ta upp den och kolla vad klockan är. Då händer inget med varken power/home button, och det enda jag kan göra är att hålla home+power knapparna tills "connect to itunes" bilden kommer upp. så kopplar jag in och kör "boot the phone" så funkar den igen.

Detta är dock riktigt jobbigt då jag inte alltid har tillgång till en dator och vill att min iphone ska funka felfritt.

Så någon som har en aning om vad det kan bero på? Jag har använt ziphone för att låsa upp, men tror inte att det har med saken att gröra då det hände då och då när jag använde ett fulsim också.

Så, någon som har en aning om vad det kan vara? Är jävligt irriterande ibland.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-18 14:29

edit: kom hem, och det verkar som om det räckte att koppla in den i itunes. det är dock fortfarande irriterande, så om någon har varit med om samma grej så skriv gärna här!

  • Medlem
  • 2008-03-18 15:04

Jag hade det problemet efter att jag uppdaterat min telefon till 1.1.3 via installerar, efter att ha återställt telefonen via itunes och låst upp med ziphone eller nått så funkar det ...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-18 15:49

Min kunde kräva en boot med iBrickr när jag körde 1.1.2 och StealthSIM, men sen jag körde in 1.1.3 och 1.1.4, så har jag inte haft det problemet. Om du inte redan kör 1.1.4, så uppdatera.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 17:03

kan du inte bara reseta då? Home + power i typ 5 sekunder eller vad det är? min har hängt sig 2 ggr på en vecka men har aldrig hängt sig innan. lite störande. får kanske bli en restore och se om det hjälper.

Har haft samma problem, har hjälpt med att ringa till telefonen. Har fungerat de tre gångerna det hänt. Började efter att jag uppgraderat till 1.1.3

  • Oregistrerad
  • 2008-03-19 01:13

samma problem

Hej, jag har haft samma problem med min 1,1,1, hjälpte också att ringa den..
Körde dock en restore till 1,1,4 och de har funkat bra hitils.. peppar peppar!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-19 16:02

jo, jag körde 1.1.2 med simkortet, men jag kör nu 1.1.4. Får väl köra vidare och se om det händer igen, isf får jag prova att ringa till den. annars är det väl bara att resetta eller något..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-20 20:13

hade samma problem med 1.1.3 och även 1.1.4 uppgraderad med ZiPhone.. om du nu kör restore via iTunes och sen låser upp telefonen med iPlus så borde det lösa sig.. kolla här http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=65871 för att få en guide..

1
Bevaka tråden