- ruger
- Medlem ●
- Västerås
Jag har sånt kablage över
-- Men vet inte vad du har i "andra ändan" ännu!
Ange jax på vad du tänkte ansluta det hela till!
\\ Eller ännu bättre → går det inte att dra in SCSI ZIP internt i den?
[ - slänga bort ev floppy och ersätta med ZIP?]
....Sen kommer frågan om compact flash kort istället och läsare för det hela, när vi ändå e inne på ämnet
Men tycker att du först borde kolla upp att ha ZIPen intern istället [googla lite på det] sen hörs vi via PM!
Jag vet dock att SCSIvarianten på "*PCD 47b" funkar i min E-SYNT±E4XT
(*multikortläsare\skrivare)
Men tycker att du först borde kolla upp att ha ZIPen intern istället [googla lite på det] sen hörs vi via PM!
Jag vet dock att SCSIvarianten på "*PCD 47b" funkar i min E-SYNT±E4XT
(*multikortläsare\skrivare)
Den där PCD-manicken, går den fortfarande att köpa? Vet du händelsevis var i så fall?
Den där PCD-manicken, går den fortfarande att köpa? Vet du händelsevis var i så fall?
Här finns några olika:
http://www.scsiforsamplers.com/cardreader.asp
Jag har en i min S6000. Den är praktisk, men lite långsam och det beror inte på CF-kortet som sitter i.
Får du inte tag på den heliga pcd´n så vet jag var du fixar en scsi->ide konverterare, skicka pm isåfall. O:-)
↑....edit
Alltså sätt i ZIPläsaren\skrivaren i själva samplerlådan![ VET INTE OM JAG SKRIVER DIG PÅ NÄSAN ELLER INTE ] men kläck upp skalet på den externa ZIPen och skruva fast ZIPenheten i E5000
Google e din vän på vägen!
Hm undrar om det e knas med din -- för mig går det fortare att ladda samplingar internt från CF än från sura & vinande SCSI 7500\10k HDDs, externa kabinett...
...Är man kär i AKAI ska man dock hålla sig till SND .. det går snabbare att läsa upp ljuden av nån anledning
**emu ultra e4xt -- (expanded dock med intern IDE HDD -- vilket e snabbt nog)