Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång batteritid får du med iPhone?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-03 18:15
Ursprungligen av Fjonk:

Hmm, låter konstigt. Min hemtelefons batteri blev helt kaputt när jag höll på och stödladdade det hela tiden, satte den i laddningsstationen så den i princip var där hela tiden. Sen en gång när den blev borttappad bakom en soffkudde i en dag eller två var det i princip död. Kanske var gammalt batteri, vem vet. :/ Kanske är en annan batterityp jag tänker på. Bra om det är okej att stödladda, har undvikit det med min ipod för jag tänkte jag skulle försämra batteritiden då. Brukar alltid synca den i samband med att den är fulladdad.

Men då undrar jag wat. Är det okej att avbryta en laddning efter 50% och fortsätta senare eller att börja ladda när 50% är kvar?

Vi har olika syn på stödladdning, tror jag. Vad jag menar är att dutta på ofta. Att inte låta batteriet gå ner till 0, men heller inte upp till 100.

Att ditt batteri tog skada av att sitta konstant i laddaren berodde förmodligen på värme, som är väldigt dåligt för batterier.

Personligen är jag dålig på att ladda rätt. Jag sätter min iPhone i laddaren och lyssnar på musik på dagarna, samt lyssnar på talbäcker på nätterna (utan laddning, men jag funderar faktiskt på att köra laddning även då).
Det jag menar är att vi förmodligen kommer att ha bytt telefon den dagen batteriet dör. 3G? 32 GB?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-03 18:26

Ah, ok. Förklarar nog saken. Brukar alltid köra tills ipoden eller iphonen stänger av sig själv och laddar den sen över natten så den blir 100%. Sen försöker jag vara så sparsam som möjligt med spellistor, låg ljusstyrka och i iphonens fall, stänga av wifi. Nu i början har det dock inte blivit så mycket sparande, nu när den är ny får man inte nog av att leka med den. Även om det är skräpljud i dom medföljande hörlurarna får min ipod 5g med akg lurar vila lite tills nyhetens behag med iphonen lagt sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-04 11:27

Tycker att batteritiden är bättre på min nya 16GB 1.1.3 telefon än min gamla 8GB 1.1.1. Kan var placeboeffekten som spökar då jag inte mätt upp tiden exakt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-03-11 16:36

Tid sedan full uppladdning

Användning 6 timmar 25 minuter
Vänteläge 1 dag 2 timmar

Har nästan bara spelat musik under denna tid och batteriindikatorn är på cirka 1/4.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-21 00:21

På något konstigt sätt så visar batteriindikatorn när man står på själva menyn som tom, dvs helt vit, däremot när jag går in på något ställe så visar den fullt. Restartade summerboarden förut och startade om telefonen i samband med temabyte. kan det ha någon inverkan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-21 09:44
Ursprungligen av enger:

På något konstigt sätt så visar batteriindikatorn när man står på själva menyn som tom, dvs helt vit, däremot när jag går in på något ställe så visar den fullt. Restartade summerboarden förut och startade om telefonen i samband med temabyte. kan det ha någon inverkan?

I menyn är den helt svart när den är slut, helt vit betyder full. Så allt är som det ska...

J.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-21 09:56

Den är helt vit i "vanligt skärmläge där jag ser ikonerna" så då antar jag att den är fulladdad:D You saved my day!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 17:00

Jag testade det här i går, kom fram till att man inte kan installera/avinstallera program via Installer, eller ändra tema i Summerboard, utan att räknarna rensas. Så jag laddade luren och började använda den som vanligt, förutom att jag höll mig borta från installer.

Kom till kring tre timmars användning och tolv timmars stand by, sedan surfade jag lite innan jag gick till kojs och skulle kolla tiden innan jag somnade, då hade stand by-tiden gått från över tolv till några minuter över åtta timmar, så jag vet inte riktigt vad som hänt med den...

Den enda jag ändrade var två händelser i almanackan och lade till en anteckning, men det kan väl inte ställt tillbaka stand by-tiden med fyra timmar?

Bevaka tråden