Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport + PC = ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett trådlöst nätverk hemma med bara macar. Min son vill att vi skaffar en PC för han vill spela diverse spel dom spelar i hans kompisgäng.

Jag vet att det är som att svära i kyrkan att ställa denna fråga i detta forum, men fungerar det att ansluta en stationär PC till mitt mac-nätverk? ...och hur?

Inga problem så länge man håller sig till samma standard som är 802.11b...Stoppa in ett PCI kort i pc burken och koppla upp er mot basstationen...Inga problem

• Avstängd
  • 2002-09-06 22:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Inga problem så länge man håller sig till samma standard som är 802.11b...Stoppa in ett PCI kort i pc burken och koppla upp er mot basstationen...Inga problem

Tänk på att det finns lösningar med bättre och med sämre räckvidd. Jag har en USB-dosa för 802.11b men den har tyvärr rätt så taskig räckvidd. Den är väldigt praktisk eftersom man inte behöver göra något ingrepp i datorn, men räckvidden är dålig. Min bärbara dator har mycket längre räckvidd än vad USB-dosan (C-Net) har. Så skaffa ett bra PCI-kort med en effektiv antenn.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-11 18:03

Vad är det för en dosa - har just beställt en DWL 120...

• Avstängd
  • 2002-09-11 19:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Wiberg:
Vad är det för en dosa - har just beställt en DWL 120...

CNUSB-611. Den finns i ett par olika versioner, min är varianten med extern antenn. Men trots den antennen är mottagningen dålig.

Basstationen är en Cnet CNAP-711 (en ren basstation, inte en bredbandsrouter med WLAN) som är kopplad till mitt övriga nät via en liten switch. Den fungerar bra.

1
Bevaka tråden