Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hitta min iPhone i "Den här datorn"? (Windows)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-02 16:52

Ett lite irriterande problem uppstod såhär på fredags em., jag tänkte ställa in telefonen att föra över bilder automatiskt enligt detta lilla tips men jag märkte att min iPhone numera inte syns i "Den här datorn" längre..

Det jag vet är att den var där första gången jag anslöt, dock var inte iTunes installerat då.

Har letat lite i Enhetshanteraren, och den syns likt nedan, men kommer inte vidare.

Någon som kan förklara hur jag ska bära mig åt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-03 01:45

Jag är nog den mest IQ-befriade personen idag. :">

Lösning: Om det finns bilder i iPhonen visas den som en kamera, annars dyker den inte upp i Utforskaren.

Nåväl, låter tråden ligga kvar om nu någon mot förmodan någonsin gör samma misstag som mig..

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-21 12:23

Har samma problem. Dock vill jag kunna föra över saker till telefonen eller flytta över teman eller något för jag har ingen koll på hur man gör det annars.

Telefonen finns i Enheteshanteraren, men jag ser den inte i "den här datorn" alls? Någon som har koll på detta?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-21 12:34

Hallå där! En sökning på "WinSCP" skall nog kunna ge er svar på hantering av filer mellan er Iphone och datorn! Trevlig Påsk!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-25 21:12

1. Starta Installer
2. Navigera till mappen System
3. Installera OpenSSH
4 Ladda ner WinSCP: http://winscp.net/download/winscp410setup.exe

Host: IP-adressen på din iPhone
Lösen: 1.1.1 - Alpine, 1.1.2 - Dottie, 1.1.3-4 - Alpine
Port: 22
Protokoll: SFTP

Nu ska du vara ansluten, Google is your friend!

Det kan ta flera försök att komma in första gången då det är tillfället den skapar nycklar för systemet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 22:33
Ursprungligen av Plizzo:

1. Starta Installer
2. Navigera till mappen System
3. Installera OpenSSH
4 Ladda ner WinSCP: http://winscp.net/download/winscp410setup.exe

Host: IP-adressen på din iPhone
Lösen: 1.1.1 - Alpine, 1.1.2 - Dottie, 1.1.3-4 - Alpine
Port: 22
Protokoll: SFTP

Nu ska du vara ansluten, Google is your friend!

Det kan ta flera försök att komma in första gången då det är tillfället den skapar nycklar för systemet.

Flera försök har jag aldrig behövt, däremot kan det ta lång tid första gången pga nyckelskapande. Så vänta åtminstone 30 sek.

1
Bevaka tråden