Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPod med fler datorer?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan hoppsan!

Kan man synkronisera sin iPod med flera datorer?
jag har hört att det inte skall vara möjligt, är det sant?

finns det något program som gör att man kan synka med flera datorer utan att musiken försvinner?

Mvh Telefn12

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-13 14:49

Nej, det kan du inte. Finns dock program (som inte är tillåtna av copyright-skäl) som går att använda för att föra över musik från iPoden till andra datorer. Sök och du skall finna.

Ursprungligen av heinz_p:

Nej, det kan du inte.

Kan man inte det längre? På min senaste iPod Video (innan jag köpte iPhone) så kunde jag "Hantera spellistor manuellt" och föra över musik från både min dator och kompisars datorer. Så om inte Apple har förändrat det så ska det gå.

Synka, eller synkronisering som det heter, är enbart möjligt med en dator.
Däremot kan du ställa in din iPod på att "Hantera spellistor manuellt". Då får du manuellt "dra och släppa" den musik du vill ha på din iPod från iTunes. Om du "Hanterar spellistor manuellt" kan du ansluta din iPod till fler datorer och lägga in musik från olika utan att den befintliga musiken raderas.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-13 15:09

Hmm, när jag har testat dyker det upp en liten ruta som säger att det inte är iPodens "huvuddator". Hanterar mina spellistor manuellt. Kan kanske bero på formatet också, har inte testat mot Mac. Bara PC och Win.

Synka mot flera datorer

Ursprungligen av Telefon123:

Hejsan hoppsan!

Kan man synkronisera sin iPod med flera datorer?
jag har hört att det inte skall vara möjligt, är det sant?

finns det något program som gör att man kan synka med flera datorer utan att musiken försvinner?

Mvh Telefn12

Ett möjligt, om än lite yxigt sätt, är att döpa om katalogerna för musik och videor med hjälp av SwapTunes eller liknande program.
Man får då två olika kataloger med musik som man får hoppa emellan genom att klicka på SwapTunes. Det blir som att ha två olika iPhone (iPods). Lite yxigt men ändå ett sätt. Om man lånar ut sin iPhone etc. då är det istället ett toppensätt.

Kan moderator flytta den här tråden please.
Den hör ju inte hemma bland nyheter.

  • Medlem
  • 2008-03-21 22:30
Ursprungligen av Goflorp:

Kan moderator flytta den här tråden please.
Den hör ju inte hemma bland nyheter.

Klicka gärna på rapporteraknappen om du vill påkalla moderatorernas uppmärksamhet. Det är inte så dramatiskt.

KaRo

Jag har två datorer och tre iPoder (iPod´s ?) och kan synkroniserar musiken.
Visst fungerar det. Det poppar upp meddelanden med frågor om man vill föra över den musik som finns på iPoden till biblioteket eller om man vill radera allt på iPoden och föra över bibliotekets musik till iPoden. Om man klickar bort det och går in på iPodens sida i iTunes så kan man markera vad man vill ha lagt till.

Ja, jag kan väl inte förklara det här på ett pedagogiskt bra sätt men jag tror att det går att synka mellan datorerna även om nu varje iPod har en moder-dator där kontot finns. Båda mina datorer är auktoriserade för inköp av musik etc.

Jag har för mig, på iPhone, att man kan synka t ex musik från en dator och t ex kontakter från en annan. Har för mig jag såg det på Macworld.com

Är dock inte 100% säker

1
Bevaka tråden