Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture och G4 1.2GHz?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 12:44

Nu är jag omåttligt sugen på att köpa Aperture 2.0, men är det ens något att tänka på med en gammal G4 med single 1.2GHz processor. När jag tittar på specen står det något om 1.8GHz om jag inte miss minner mig?

1,25 GHz G4 krävs om du har en Powerbook, 1,6 GHz G5 om du har en Powermac eller 1,8 GHz för en iMac.

I och med att den där powerbooken stöds kan det nog rulla på din dator om du lyckas installera det utan att installeraren säger ifrån.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 14:27

Det är väl inte helt lätt att lura installeraren? Känns som om den här burken börjar närma sig EOL?

Ursprungligen av bossep:

Det är väl inte helt lätt att lura installeraren? Känns som om den här burken börjar närma sig EOL?

Jag vet inte hur du gör exakt med Aperture. Men jag lurade in iMovie 08 på min G4. Det är ett skript som undersöker hårdvaran, så man måste se till att den alltid godkänner oavsett vilken hårdvara man har (om den räcker till eller inte).

  • Medlem
  • 2008-03-16 20:22

Aperture 2 har jag inte testat på en G4, men 1:an var en mardröm på min dual G4/1,8 Ghz. Det beror nog på grafikkortet som är ett Radeon 9600. Det var lika illa på en Powerbook 1,67, så mitt råd är att glömma Aperture tills du köpt ny dator. Om inte 2:an är tio gånger snabbare än 1:an är det inte värt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 21:37
Ursprungligen av bossep:

Nu är jag omåttligt sugen på att köpa Aperture 2.0, men är det ens något att tänka på med en gammal G4 med single 1.2GHz processor. När jag tittar på specen står det något om 1.8GHz om jag inte miss minner mig?

Aperture kräver en snabb dator och ett så bra grafikkort som möjligt. Chansen är alltså inte så stor. Ladda ner trettiodagarstesten av Aperture och kolla innan du köper !

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 22:26
Ursprungligen av bengtb:

Aperture kräver en snabb dator och ett så bra grafikkort som möjligt. Chansen är alltså inte så stor. Ladda ner trettiodagarstesten av Aperture och kolla innan du köper !

Bra idé! Rapport följer.

Jag tycker inte att min Aperture2.0-upplevelse på min MacBook Pro 2.4 med 4GB RAM var så jävla upphetsande ärligt talat. Och då körde jag bara med bilder från en 10D. Men nu kanske jag är lite väl petig....hehe

Vill inte starta ngt krig på ngt sätt men kan det vara en idé att starta Lightroom ?
Det kräver inte lika mkt av systemet.

Ursprungligen av Goflorp:

Vill inte starta ngt krig på ngt sätt men kan det vara en idé att starta Lightroom ?
Det kräver inte lika mkt av systemet.

KRIIIG!!

Nejdå:p Jag har faktiskt Lightroom men jag är inte så förtjust i gränssnittet. Aperture tilltalar mig mer med dess enkla upplägg.

*s*

Kände precis tvärtom, hittade ingenting i Aperture.

Lightroom är kanon, dessutom ville jag verkligen ha LIghtroom's Presets. Idag kan jag nog inte leva utan dem...

1
Bevaka tråden