Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med adressboken

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min iphone för några dagar sen och har lagt märke till en grej. När jag får SMS av folk är det utlandsprefix (+46) medan det inte är det när personen i fråga ringer. Det innebär att jag verkar behöva spara bägge (med och utan +46) i kontakter för att få upp personens namn i "alla lägen". Har ngn erfarenhet av detta?

När jag importerade mina kontakter från SIM-kortet m.h.a SIMport blev alla mina +4670xxxxx automatiskt 4670xxxxx utan +. Fick manuellt lägga till ett + framför alla som började på 46 så fungerar det, alltså som 0708123456 ringer tolkas det som +46708123456 och vise verse.

BestofBlocket:
Jo, så fick jag också med SIMport men jag har ändrat alla de där manuellt också. Men att folk ändå ringer från 070 och skickar mess med +46....det är ju fuckat. Ska det vara så kanske? Det känns ju mer som att det borde ligga hos växeln som skickar ut samtalet vilket nr det kommer ifrån...

Har samma problem. Uppgraderade min 1.1.1 till 1.1.4 med ziphone häromdagen.
+46 och namnen på dem som skickar visas inte på SMS'en =(

Nån som har lösning på problemet? Funkade fint på 1.1.1 ju!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-23 17:03

Installera svenska nummer??

www.ifun.se/swe

Leta sen upp den rätta för din programvara och installera.
Starta om telefonen när den har installerat klart och kör på...
Funkar ej det så vet jag inte.

// Jonathan

Självklart har jag Svenska nummer installerat.
Funkar inte ändå. Antar att jag får knappa om alla nummer till +46.
Drygt. Behövdes ju inte på 1.1.1.

Jag har liknande problem. Nu efter uppdatering så kommer bara numret upp till den som ringer, inte vem. Trots att numret finns i en kontakt redan. Vad göra?

  • Medlem
  • Filipstad
  • 2008-04-24 00:27
Ursprungligen av anders gbg:

Jag har liknande problem. Nu efter uppdatering så kommer bara numret upp till den som ringer, inte vem. Trots att numret finns i en kontakt redan. Vad göra?

samma problem! sjukt störande!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-24 00:46
Ursprungligen av perch:

samma problem! sjukt störande!

Är det även SMS? Hade samma problem, upptäckte det dock direkt i sms-korgen och fick det att fungera felfritt mha. iClarified-fixarna.
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/239857-problem-med-sms-efter-uppgradering-till-1-1-4-a.html

Ursprungligen av Protector:

Jag fick min iphone för några dagar sen och har lagt märke till en grej. När jag får SMS av folk är det utlandsprefix (+46) medan det inte är det när personen i fråga ringer. Det innebär att jag verkar behöva spara bägge (med och utan +46) i kontakter för att få upp personens namn i "alla lägen". Har ngn erfarenhet av detta?

Jag har samma problem. Jag måste spara samma nummer flera gånger för att det skall lösa sig.. Är det någon som har en idé? Och ja, jag har svenska nummer.

1
Bevaka tråden