Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför funkar inte Wifi?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att det har fungerat utmärkt med wifi på min iphone, så har det bara lagt av! Det enda som fungerar är endast edge. Jag har prövat allt som går i alla inställningar med iphone och min mac,men det går inte att ansluta till wifi. Någon som vet mer än mig om en ev lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 16:58

iLiberty+ sägs komma att lösa liknande problem, när det släpps snart.

http://ipluspwns.com/

Tack för tipset, får väl gott vänta...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-22 19:03

Kanske sparkar in en öppen dörr nu, men har du testat att bara återställa WiFi-inställningarna genom inställningar > allmänt > återställ > återställ nätverksinställn.?

Ursprungligen av jumpcut:

Kanske sparkar in en öppen dörr nu, men har du testat att bara återställa WiFi-inställningarna genom inställningar > allmänt > återställ > återställ nätverksinställn.?

Jo du,tack för tanken. det har jag testat med,kontakt får jag med wifi. Kan bara inte ansluta....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 01:24
Ursprungligen av ekonsult:

Jo du,tack för tanken. det har jag testat med,kontakt får jag med wifi. Kan bara inte ansluta....

Är du säkert på att du inte har lagt in fel lösenord eller använder fel kryptering? Prova att ta bort lösenordet och kolla om du kan koppla upp dig. iLiberty+ kommer inte att lösa ditt problem eftersom ditt wifi är aktiverat. Alla som har problem kan inte aktivera wifi eller när dom väl gör det så kraschar iphonen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Är du säkert på att du inte har lagt in fel lösenord eller använder fel kryptering? Prova att ta bort lösenordet och kolla om du kan koppla upp dig. iLiberty+ kommer inte att lösa ditt problem eftersom ditt wifi är aktiverat. Alla som har problem kan inte aktivera wifi eller när dom väl gör det så kraschar iphonen.

//Rob

Jag fick iphone att funka en enda gång med min macmini,sen drog jag ut på stan till ett besök på en firma med wifi,där funkade ok. Sedan efter jag kom hem så funkade inget längre! jag har suttit i ett antal veckor och prövat allt som alla på forumet har föreslagit,utan att lyckats. Men jag började fundera på min macmini! eftersom jag nyligen har uppgraderat minnet så kanske antennen var lös,men så slog mig tanken att åka till en annat nätverk (grannen) Absolut så fungerar det med iphone väl där.Har just nu fått hem nya Airport Express och nu lirar både macmini & iphone med Airport!!! Vad kan man säga! problemet är löst utan att jag vet varför...Tack för alla tips

Ursprungligen av Robo-X:

Är du säkert på att du inte har lagt in fel lösenord eller använder fel kryptering? Prova att ta bort lösenordet och kolla om du kan koppla upp dig. iLiberty+ kommer inte att lösa ditt problem eftersom ditt wifi är aktiverat. Alla som har problem kan inte aktivera wifi eller när dom väl gör det så kraschar iphonen.

//Rob

Jag hade inte ens lösenord eller kryptering,ändå så fick jag inte det att fungera...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-25 21:08

iLiberty+ fixar så att Wi-Fi aktiveras igen, men ditt fall låter som mjukvarufel, testa att återställa telefonen och låsa upp den på nytt, det borde kunna hjälpa dig.. om inte så kan du ju alltid testa iLiberty+

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-25 22:20

Problem med WiFi på Iphone

Låste precis upp min iphone 1.1.3 men WiFin funderar inte. Det går att ansluta till mitt trådlösa nätverk men det går inte att surfa eller göra något annat.
Någon som vet?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-25 23:40
Ursprungligen av squees:

Låste precis upp min iphone 1.1.3 men WiFin funderar inte. Det går att ansluta till mitt trådlösa nätverk men det går inte att surfa eller göra något annat.
Någon som vet?

Du verkar ha samma problem som trådskaparen. Kanske är det ZiPhone som är boven, ni får nog vänta tills iLiberty+ släpps..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-27 23:14
Ursprungligen av squees:

Låste precis upp min iphone 1.1.3 men WiFin funderar inte. Det går att ansluta till mitt trådlösa nätverk men det går inte att surfa eller göra något annat.
Någon som vet?

Får du ett IPnummer, nätmask och DNS? Kan du pinga (routern eller Nätet)?

Ursprungligen av kenjon:

Får du ett IPnummer, nätmask och DNS? Kan du pinga (routern eller Nätet)?

Jag fick IP,nätmask m.m. mrn bara till och från när problemen var som värst...

Ursprungligen av squees:

Låste precis upp min iphone 1.1.3 men WiFin funderar inte. Det går att ansluta till mitt trådlösa nätverk men det går inte att surfa eller göra något annat.
Någon som vet?

jag använde faktiskt iLiberty+så efter det funkar wifi på min iphone,det kanske hjälpte till med det nya programet!

1
Bevaka tråden