Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp Knapptryckning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-20 19:23

Hej på er.

Skapade en Boot Camp partion på min iMac här om dagen, för att köra Ubuntu egentligen.
Ska börja installera, då dör strömmen. Sedan när jag startar datorn nästa gång så kan jag inte starta i Mac läge, kommer bara in på den tomma partionen, går att starta datorn med Ubuntu skiva, men inte installera eller något, bara köra från skivan.

Efter som att jag har en tom, så tänkte jag att jag kan installera Windows på den tomma, så jag sedan kan installera drivrutiner och sedan byta till Os X igen.
Stoppar i Windows skivan, det kommer upp något i den här stilen "Tryck valfritangent för att fortsätta till installationen", men då kan jag inte trycka, inget händer, funkar varken med trådlöst eller med sladdtangentbord, testat det nya platta, testat med gammalt orginal tangentbord.

Verkar som att jag får lämna in den så de får blåsa bort allt. Kostar flera tusen att göra det, plus att jag har rätt viktiga filer på datorn.

Därför skulle det vara vädligt underbart om någon kunde någon en knapptrycking för att välja vilken del av hårdisken man ska starta med.

Thanks.

Aj. Surt läge.

Det där med att tangentbordet inte reagerar låter oroväckande, men annars borde detta funka (värt att prova i vilket fall):

1). Håll in alt- (option-)tangenten efter att du tryckt på startknappen, men innan du hör “Chimes”, uppstartsljudet. Håll in tangenten. Du bör presenteras med två hårddiskar – en Macintosh HD och en Ubuntu/Windows/Namnlös. Välj din Macs startskiva och tryck Enter. Datorn startar om och laddar Mac OS X.

Om inte detta funkar… Vänta med att lämna in datorn, speciellt då du menar att det kommer kosta flera tusen kronor för dig(?).

2). Peta in Mac OS X-skivan, installationsskivan. Se om datorn vill starta upp med den. Om inget händer:

*). Tryck och håll in “C” för att starta från CD/DVD. (Tryck in efter att du tryckt in startknappen, men före uppstartsljudet).

*). Använd alt-/option-tangenten för att välja startskiva. Välj din Mac OS X-installationsskiva.

Hoppas det var till någon hjälp.

1
Bevaka tråden