Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställde iPoden; alla januariprogram borta!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 12:25

Vad är nu detta?! Var tvungen att återställa min iPod touch för att den krångla, och när det är klart har alla extraprogram jag redan betalt för försvunnit!

Det kan väl (ursäkta ordvalet) fan inte vara så att jag måste betala för skiten en gång till?!?!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 12:27

När man trycker på "Köp programvaran" säger iTunes att jag redan har köpt skiten (ja tack!), men det säger också att jag ska kolla att min iPod har senaste programvaran, vilket den verkar ha. : /

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 12:45

Kan det vara så att man måste ha 1.1.3. för att den ska installera programvaran? Enligt Apple ska man bara kolla att programvaran är inköpt till samma konto (och det är den, jag ser programvaran på mitt konto).

Vilka av de här aspekterna kan vara de som skapar problemet?

- Ny dator
- Nytt lösenord på mitt iTunes-konto sen jag köpte programvaran
- Programvaran måste vara 1.1.3. men jag har 1.1.4.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 12:58

Snälla, måste verkligen få hjälp.

Antar att det beror på detta:

Jag kopiera över hela iTunes-mappen från gamla datorn till den nya, men jag kopiera inte över filerna som låg i biblioteket (där säkert denna fil låg).

Hur går jag då tillväga? Skulle nån kunna hjälpa mig med vart jag ska kontakta Apple genom mail, vad som ska stå i mailet osv.

Känns jävligt oApple detta.

KaRo

Lugn och fin. Det fixar sig. Det är mindre än en timme sedan du frågade. Ge folk lite tid att hitta ditt inlägg. Det är trots allt en helgdag.

Jag har också återställt min iPod Touch nyligen och jag fick tillbaka rubbet inkl Januari Software. Du har ju både ett elektroniskt kvitto och en notering i iTunes på att du betalt så du kommer naturligtvis inte att behöva köpa det igen.
Ny dator eller nytt lösenord kan inte påverka det här. Det måste handla om hur du klickar inne i iTunes som är lösningen.
Får fundera en stund och återkomma.

KaRo

Du har väl tryckt på Synkronisera längst nere i högra hörnet ?
Om inte så anslut iPoden till iTunes, tryck på iPodens ikon till vänster och när du kommer in på Touchens sidor så tryck på Synkronisera.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 13:40

Joo, jag vet att man ska vara lugn, men lite upprörd får man väl lov att bli?

Lösningen var att gå in på gamla datorn (packa upp den igen, puh), kopiera över en fil som hette Mobileapps och sen återställa iPoden en gång till. Så nu fungerar det igen.

Hoppas bara problemet som jag återställde iPoden för är borta nu (får fråga om det återkommer).

Glad påsk, och hoppas denna tråd kan hjälpa nån mer i framtiden.

KaRo

Vad bra att det löste sig och du kom på lösningen själv också.

Jovisst kan man bli upprörd men fyra inlägg efter varandra verkade lite...stressat.

Glad Påsk på dig också !

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-23 12:24
Ursprungligen av KaRo:

Vad bra att det löste sig och du kom på lösningen själv också.

Jovisst kan man bli upprörd men fyra inlägg efter varandra verkade lite...stressat.

Glad Påsk på dig också !

Jag hade en timme på mig att lösa problemet, skulle vara borta hela kvällen och ville ha musik. ;p

Överför inköp via menyn högst upp så ska du få dom, hade själv problemet, tröck där, hände inget, provade på en annan dator, då kom dom fram!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 10:30

Bra att veta om det skulle hända nån mer gång!

om man lyckats installera om datorn så att uppdateringen försvunnit från itunes hur får man tillbaka den?
Uppdaterar inte när jag ansluter itouchen till januari uppdateringen sedan jag var tvungen att återställa den.
Tacksam för svar.
Trevlig helg.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-25 10:39

Det finns hur många trådar om sånt här som helst. Kontakta apple, dom vet att du har betalt så kan du ladda ner en gång till

På ämnet. Vi som har en ipod touch som skeppades med januari update förinstallerad och där med inte har ett elektroniskt-kvitto i iTunes på att vi köpt det, vad gör vi när vi vill återställa den till grundinställningarna och ha updaten. Vi har ju indirekt köpt updaten eftersom den kom med ipoden.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-05 23:02

Då borde det funka att lämna in originalkvittot. Om du har möjlighet, gå till en apple-butik och fråga

1
Bevaka tråden