Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"S.M.A.R.T.-status: Misslyckades" för ny WD 320GB?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 09:31

Jag var nyligen ute för en hårddiskkrach i min Macbook Pro och har därför bytt min gamla 160 GB Hitachidisk mot en ny WD 320 GB.
Jag bytte disken helt efter instruktionerna på ifixit och allting verkar funka perfekt. Den nya disken går som en klocka, men när jag öppnar skivverktyg för att kolla disken så säger den "S.M.A.R.T.-status: Misslyckades" och att enheten "rapporterat kritiska fel till Skivverktyg".
Nån som vet vad detta kan bero på?
Blir lite förbryllad eftersom jag inte kan märka några som hest problem med disken.

Jag har råkat ut för precis samma sak med min nya WD 350 GB disk. Jag kör på vanliga MacBook. Installerade Leopard först och allt fungerade perfekt. Sen började det krångla och jag kunde inte boota OSX utan bara min BootCamp partition (helskumt?)
Jag installerade om Leopard och nu startar datorn som den ska, men i skivverktyg står det ljust S.M.A.R.T. - status: Misslyckades, och att jag bör byta ut disken mot en fungerande.
Ska nog kontakta inWarehouse och få disken utbytt. Har ju haft en del kernel panics så det är ju något som inte stämmer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 12:30

a ok - tack för snabba svar - jag snackade just med diskleverantören och ska få
disken utbytt - MickeBohem du borde kanske också göra det - hoppas att det hjälper bara.

Jo jag drog iväg ett mail till inWarehouse. Får se hur smidigt det går att få den bytt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-26 09:08

Jag tror inte man kan köra SMART över Firewire, det krävs USB eller SATA till det.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-03-26 11:20
Ursprungligen av Creops:

Jag tror inte man kan köra SMART över Firewire, det krävs USB eller SATA till det.

Vem har sagt att dom kör över firewire?

/N

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-27 07:44
Ursprungligen av niclasc:

Vem har sagt att dom kör över firewire?

/N

Det var mer en kommentar om det nu var det dom gjorde.

1
Bevaka tråden