Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac The Ripper - Defekta rippar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske inte riktigt rätt del, men finner inget annat som passar.

Jag håller på att lägga över min DVD-samling till AppleTV, har tidigare kört med Mac The Ripper 2.6.... men har nu gått över till senaste betan. Men jag har märkt att välidgt ofta så gör Mac The Ripper rippar som på något sätt är korrupta. Det märks i att Handbrake slutar att konvertera. Det dycker inte upp något fel men processoraktiviteten blir 0 och inget mer händer.

Någon mer som råkat ut för detta. Är lite orolig att det är min HDD som spökar och inte Mac The Ripper. Dock har jag aldrig råkat ut för detta med Mac The Ripper 2.6...

Usch säg inte så där... jag håller som bäst på med att överföra mitt CD-arkiv till AAC och näst på tur står just DVD-skivorna.
Jag hade som bäst funderat på att variera mig lite och köra lite DVDer men nu blir jag lite orolig.

Testa med en annan DVD-läsare. Gärna en som sitter i en stationär. Det kan också göra skillnad i PPC och Intel. För egen del har jag kört om alla misslyckade rippningar i en iBook G4. Den klarade samtliga problemskivor. En sprillans MacBook Pro (min jobbdator) klarade inte hälften av skivorna.
MTR 3.0r14i är det som gäller för övrigt.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Testa med en annan DVD-läsare. Gärna en som sitter i en stationär. Det kan också göra skillnad i PPC och Intel. För egen del har jag kört om alla misslyckade rippningar i en iBook G4. Den klarade samtliga problemskivor. En sprillans MacBook Pro (min jobbdator) klarade inte hälften av skivorna.
MTR 3.0r14i är det som gäller för övrigt.

Det brukar räcka med att rippa om dem alt. köra direkt från skivan om det går!

Var hittar man någon högre version av MTR än 2.6.6?

1
Bevaka tråden