Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering till 1.1.4 visar 1.1.3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 10:12

Hej
Underar om det bara är min tfn som visar 1.1.3 fast jag har uppgraderat till 1.1.4. Itunes säger att jag redan har den senaste versionen installerad. Skumt!
Någon mer?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 11:28
Ursprungligen av Parre:

Hej
Underar om det bara är min tfn som visar 1.1.3 fast jag har uppgraderat till 1.1.4. Itunes säger att jag redan har den senaste versionen installerad. Skumt!
Någon mer?

Säger iTunes 1.1.3 eller 1.1.4?
Vilken version av iTunes?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 20:55

iTunes v7.6.1.9 och telefonen visar att jag har 1.1.3. Fast iTunes säger att jag har senaste verionen. Jag uppgraderade till 1.1.4 och sen installerade lite program och nu kikade jag så har jag 1.1.3 hehehe

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 08:35

Verkar som något inte fungerade riktigt när du uppdaterade till 1.1.4. Jag skulle nog göra en återställning till 1.1.4 och använda iPlus 2.0b för att jailbreaka och aktivera den igen.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 20:08

Usch! orkar inte installera om den igen. Då måste man synka all musik och radera alla program, sources och annat man installerat för 100000 gången

Av någon anledning så kunde jag installera 1.1.4 program tidigare som kollar om man har uppgraderat till v1.1.4. Men nu, senaste 2 veckorna så kan jag endast köra program för 1.1.3. Ger ett error för 1.1.4 applikationer. Väldigt mysko

Som Robo säger....något har gått fel vid din uppdatering, kör en restore!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 21:43

Nej det har det inte gjort. Och det är ungefär såhär vår IT avd. Brukar säga. Hallå min mail fungerar inte.
-startat om datorn?
Ja.
-Ok prova igen. - jasså det löste sig inte. Ok då får vi blåsa hela din dator och köra en ghost på nytt.
- men finns det ingen annan enklare lösning som att radera o lägga tillbaka kontot igen?
- nä, det är Ghostning som gäller.
slut samtal IT avd

Hmmm, visst är det frustrerande! Men något är inte ok med din telefon och bästa sättet att få ordning på torpet är att köra en restore...

En fråga bara? När du uppdaterade telefonen och anslöt till iTunes igen. Registrerade du din iPhone som en ny telefon eller valde du din "gamla" befintliga? Om du valde din "gamla" är risken stor att du i synkningen körde tillbaka en massa gammalt jox från din dator till telefonen och då sabbades kanske din uppdatering?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 14:24

Det tar längre att felsöka än att installera nytt. Speciellt på en PC som har 1000 olika inställningsfiler och lika många register inställningar. Samma sak gäller din iPhone, kanske är det endast system.plist filen som inte har uppdaterats eller så har någon program ändrat det eller också så har uppdateringen inte fungerat riktigt. Jag skulle nog gissa på den andra varianten och återställa går mycket snabbare.

//Rob

1
Bevaka tråden