Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-ägare, är ni nöjda?

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är också väldigt nöjd med min lilla iPhone

Innan iPhone hade jag en Razr under ett par år. Jag tyckte om den, men den var kort och gott en telefon. När Motorolan dog bytte jag till min sambos SE M600 och den var verkligen hemsk i början! Efter ett par dagar hittade jag ett iPhone-tema/hack som klart förbättrade telefonen men den var fortfarande ingen höjdare.

När jag sedan äntligen skaffade mig iPhonen (även då den var betydligt dyrare än de 2000:- jag hade satt som mitt max belopp för en mobil) var det verkligen som om jag hade hittat hem. Den funkar som en dröm.

Har märkt att jag verkligen använder mig av mailen i mobilen nu, något jag aldrig gjort tidigare. Safari använder jag inte särskilt mycket, mest för att kolla upp något som när t-banan går på kvällen och sånt. Maps är en höjdare! Video: ja det händer, men inte så ofta. iPod: ja den används jämt!

oh... and one more thing... alla extra applikationer! de är ju guld värda!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 15:47

sjukt nöjd

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-01 17:51

Helnöjd, har inte hittat några fel än.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-26 13:59
Ursprungligen av MatsOlov:

Helnöjd, har inte hittat några fel än.

Fortfarande helnöjd. Desto mer jag använder den desto mer uppskattar och gillar jag den. Uppgraderade till 1.1.4 och allt fungerar.

Kan verkligen rekommendera denna lur, åtminstone till de som använder OSX.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-03-26 17:16

Bästa beskrivningingn va den mot när man fick en radiostyrd bil när man va liten :). Precis så känns det när man blir iPhoneägare! Man vill inte sluta använda den, de första tio laddningarna lekar man upp:).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-26 21:19
Ursprungligen av Pascoe:

Bästa beskrivningingn va den mot när man fick en radiostyrd bil när man va liten :). Precis så känns det när man blir iPhoneägare! Man vill inte sluta använda den, de första tio laddningarna lekar man upp:).

Jag håller med, badmojo fångade verkligen känslan.

Supernöjd ja me kalas ....

Köpte en nu i tisdags, å är väl i det hela nöjd, men saknar en del fina funktioner som inte tycks fungera här i Sverige, så som att kunna bläddra bland röstmeddelanden på mitt telia-kort.
Men det är en härlig nalle!

Helnöjd! Förstår inte riktigt hur jag ska kunna gå tillbaka till nokia, sonyericsson sen... hehe.

Aldrig funnits en bätte telefon. Kommer inte komma någon heller så långt före som denna ligger i användarupplevelse. Inte förens nästa iphone kommer. Finns inte ett ända klagomål på hur de löst saker och ting som kunnats gjort bättre. Jag är grymt imponerad över apple som företag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-02 14:56

Jag har varit så väldigt nöjd. Nu är jag tyvärr utan då min man förstört sin iPhone och därför fått ta över min!

Nu upptäcker jag hur enormt mycket jag saknar min iPhone, hur jag på kort tid blivit van med den och hur den blivit en del av det dagliga livet. Tänk vad fort man vänjer sig med alla funktioner som iPhone erbjuder och vad "konstigt" det sedan känns när man inte längre har tillgång till dessa funktioner.

Så har det aldrig varit med någon annan telefon.

Nokiatelefonen jag har nu känns helt ålderdomlig, den går inte att jämföra med en iPhone. Jag vet att den har en bättre kamera och säkert en hel massa annat "godis" men vad spelar det för roll då jag inte kan använda någonting av allt detta. Visst är det så att jag är lite "dum eller oteknisk" som inte kan lära mig denna telefon men när jag hade min iPhone slapp jag känna mig "dum och oteknisk". Då kunde jag använda alla funktioner.

Jag längtar tills jag har en iPhone igen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-02 15:22
Ursprungligen av Eva:

Jag har varit så väldigt nöjd. Nu är jag tyvärr utan då min man förstört sin iPhone och därför fått ta över min!

Nu upptäcker jag hur enormt mycket jag saknar min iPhone, hur jag på kort tid blivit van med den och hur den blivit en del av det dagliga livet. Tänk vad fort man vänjer sig med alla funktioner som iPhone erbjuder och vad "konstigt" det sedan känns när man inte längre har tillgång till dessa funktioner.

Så har det aldrig varit med någon annan telefon.

Nokiatelefonen jag har nu känns helt ålderdomlig, den går inte att jämföra med en iPhone. Jag vet att den har en bättre kamera och säkert en hel massa annat "godis" men vad spelar det för roll då jag inte kan använda någonting av allt detta. Visst är det så att jag är lite "dum eller oteknisk" som inte kan lära mig denna telefon men när jag hade min iPhone slapp jag känna mig "dum och oteknisk". Då kunde jag använda alla funktioner.

Jag längtar tills jag har en iPhone igen.

Hehe, dum var du när du gav gubben din lur. Hoppas du hade en riktigt bra anledning!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-02 15:37
Ursprungligen av wat:

Hehe, dum var du när du gav gubben din lur.

Jaa, det har du rätt i

Kan bara säga "Applemagic" klart bästa telefon jag haft!

jag sålde min iphone

Vill inte rekommendera denna telefonen - den har många barnsjukdomar - vänta hellre på nästa modell iphone när den nu kommer om ett halvt år. Jag var kort sagt inte nöjd - skriver inte mer om detta - var och en får bedöma själv .

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-24 15:46
Ursprungligen av mikolajf:

Vill inte rekommendera denna telefonen - den har många barnsjukdomar - vänta hellre på nästa modell iphone när den nu kommer om ett halvt år. Jag var kort sagt inte nöjd - skriver inte mer om detta - var och en får bedöma själv .

Då kan jag tillägga att att jag gärna vill rekommendera denna telefonen - den har inga barnsjukdomar - så vänta inte med att slå till. Jag är kort sagt jättenöjd - skriver inte mer om detta - var och en får bedöma själv.

Jag hade bestämt mig för att inte skaffa en egen iPhone, utan vänta på sverigelansering och att jag får en genom jobbet. För ett par veckor sedan föll jag dock till föga och skaffade en iPhone.

Det enda jag ångrar är att jag väntade så länge.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-24 18:12

På det stora hela är jag väldigt nöjd, men som alltid finns det saker att irritera sig på. Att Safari krashar lite då och då är jobbigt, och att jag inte kan skicka eller ta emot anteckningar via Bluetooth med arbetskamrater är dumt.

Men när Exchange-stödet kommer så spelar skickningarna ingen roll längre, om jag bara lyckas övertala IT-snubbarna om att jag faktiskt ska få ha det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 13:16

Kan bara säga att iPhonen är den bästa telefonen jag har haft. Och den billigaste. Om du ska köpa en ny telefon och inte användarvänligheten med iPhonen har övertalat dig, så kan ju alltid hålet i plånboken göra det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-25 14:11

Om jag är nöjd? Jag blir glad bara jag ser den eller känner den i fickan ;D. Underbar är ordet!

Det bästa är hur man kan styla med den, framförallt för de som har en LG Viewty XD

batteribyten...

Ni som är så glada för era iphones kanske inte vet vad ett batteribyte kommer att kosta. Till och börja med kan man inte göra det själv. Det är en av anledningarna varför jag spolade iphone. Känn er blåsta av Apple. Kolla här:

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200707/06/20070706194725_MKF310/20070706194725_MKF310.dbp.asp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 22:16
Ursprungligen av mikolajf:

Ni som är så glada för era iphones kanske inte vet vad ett batteribyte kommer att kosta. Till och börja med kan man inte göra det själv. Det är en av anledningarna varför jag spolade iphone. Känn er blåsta av Apple. Kolla här:

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200707/06/20070706194725_MKF310/20070706194725_MKF310.dbp.asp

Jag har ALDRIG haft en mobil så länge att jag måste byta batteri på den. Byter modell långt före....

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-26 08:54
Ursprungligen av mikolajf:

Ni som är så glada för era iphones kanske inte vet vad ett batteribyte kommer att kosta. Till och börja med kan man inte göra det själv. Det är en av anledningarna varför jag spolade iphone. Känn er blåsta av Apple. Kolla här:

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200707/06/20070706194725_MKF310/20070706194725_MKF310.dbp.asp

Äsch, vad är det där för löjligt argument? Batteriet tappar inte 50% kapacitet på ett år, det är bara skitssnack.

Jag minns att jag bytte batteri på en mobil någon gång -97, -98. Efter det, aldrig.

Dessutom är det bara att lämna in telefonen på batteribyte, eller köpa ett för 295 kr och sätta in själv om man av någon underlig anledning skulle vilja byta batteri i framtiden.

Så, då var den punkten avklarad.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 09:08

Det finns dom som alltid hittar en ursäkt för att inte köpa en pryl om det nu gäller iPhone eller iPod. Om det inte är ogg så är det att man måste använda iTunes eller att batteriet inte kan bytas ut och till och med den ser för ful ut. Men det är ingen som tvingar en att köpa en. För dom som alltid hittar fel gå till 1000 andra modeller som finns att köpa som klarar allt så mycket bättre. Förutom en enda sak och det är att vara användbara.

För mig har iPhonen varit perfekt visst har den vissa begränsningar (inget mms och bluetooth fildelning t ex) men i stora drag så har den alla funktioner som jag behöver och fungerar utan att man behöver leta i olika menyer. Den till och med synkar kontaker och fungerar fin fint med Audis navigation och bluetooth förbindelse vilket ingen annan telefon har klarat hittills. N73 fungerade halvt men man kom inte åt adressboken t ex.

//Rob

Batteribyte? Jag har aldrig bytt batteri på någon av alla mobiler jag ägt.

batteribyte....

Använder ni mobilen högst ett år? Efter ett år kommer batteriet att ha på sin höjd 50% av sin kapacitet. Jag gillar inte tanken att byta en telefon för nästan 5000:- en gång om året. Är ni inte miljömedvetna?

  • Medlem
  • 2008-03-25 22:36
Ursprungligen av mikolajf:

Vill inte rekommendera denna telefonen - den har många barnsjukdomar - vänta hellre på nästa modell iphone när den nu kommer om ett halvt år. Jag var kort sagt inte nöjd - skriver inte mer om detta - var och en får bedöma själv.

Ursprungligen av mikolajf:

Använder ni mobilen högst ett år? Efter ett år kommer batteriet att ha på sin höjd 50% av sin kapacitet. Jag gillar inte tanken att byta en telefon för nästan 5000:- en gång om året. Är ni inte miljömedvetna?

Äger du en eller inte? Din kritik ovan faller ju platt om du inte ens äger/ägt en iPhone.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-26 09:18
Ursprungligen av mikolajf:

Använder ni mobilen högst ett år? Efter ett år kommer batteriet att ha på sin höjd 50% av sin kapacitet. Jag gillar inte tanken att byta en telefon för nästan 5000:- en gång om året. Är ni inte miljömedvetna?

Om du inte visste det har Apple ett miljöprogram där dom återvinner alla mobiltelefoner (ja faktiskt, inte bara deras egna) och ipods. Så även om man skulle vilja byta efter nått år så behöver man inte slänga mobilen i sjön. Helt gratis återvinns det som går.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-03-25 22:38

SonyEricsson o Nokia gör rätt shyssta phööns... 3g desutom + nimma..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-25 22:43

Innan jag skaffade iPhonen så köpte jag en SE K810i. Jag kommer ihåg känslan när man var yngre och skaffade en ny pryl, spelade inte någon roll om det var en mobil, mini-disc spelare eller dator. Man kunde sitta uppe hela natten och förundras över alla funktioner, spela in ny musik och bara imponeras över teknikens under. På något sätt har man blivit så van vid modern teknik att när jag skaffade SE K810i så kände jag absolut ingenting. Det var ju i princip samma telefon som K750 som jag köpt för 3 år sedan. Det har i princip inte hänt någonting på 5 år i navigering och användargränssnitt och känslan. Och att använda den som musikspelare kändes bara onödigt meckigt, hade det varit 10 år sedan så hade jag förmodligen använt alla funktioner, men nu har jag blivit så bekväm efter iPoden, det ska vara enkelt även om jag vet hur man gör den krångliga vägen.

Men...

Så köpte jag en iPhone. Var faktiskt inte helt övertygad efter jag sett presentationerna av den, men jag tänkte att det är väl som med alla Apples produkter, man måste ha ägt dom för att förstå det fina med dom. Känslan jag inte hade känt på hur länge som helst fanns plötsligt där. Som dagen efter julafton när man fått en radiostyrdbil när man var liten. Bara den känslan var värd pengarna, och den höll i sig länge dessutom. Säkert uppemot en vecka. Det fick min stackars sambo uppleva också som inte fick kontakt med mig på den tiden.

Så, är jag nöjd med min kära iPhone. Det är absolut den skönaste prylen jag ägt på länge, och kommer att äga på länge. Köp en om du har chansen.

Och vill man byta batteri som kan man visst göra det själv. Batterier kostar 295:- på mumien.se. Men som andra säger här, när senast bytte man batteri i sin mobil? Gjorde det någon gång på nittitalet på en Ericsson T65 eller vad den hette.

Bevaka tråden