Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt grafikkort.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flyttade precis över mitt GF2-kort från min 867:a till en Cube (det som satt i hade dött..) och är ute efter ett nytt lite "värre" kort till Quicksilvern. Känner mig sugen på ett Radeon 8500... Hittar bara inte någonstans att köpa det.
Tre (3) frågor:
1. Finns Radeon 8500 med ADC-kontakt?
2. Var köpa?
3. Om svaret på fråga 1 är nej. Föreslå ett annat kort som går att få tag på asap och har ADC. Spelar minimalt och vill gärna komma under de 5094kr som GF4Ti kostar.

Tack på förhand.

1: Nej. Kommande 9000Pro har det dock. Finns dock ej att köpa än.

2: Macoteket.se lär ju sälja 9000Pro när det kommer. De har 8500 nu.

3: Finns nog inget asap sätt. Begagnat kanske du kan få tag på ett GF4MX, GF3 eller Radeon 7500. Räkna dock med att få betala ett kraftigt överpris för det. Tillgången på beg grafikkort till Mac är inte stor direkt.

Satsa på ett Radeon 9000

kan....inte...vänta...längre..*pust*
Njaa, det blir nog antingen ett GF4Ti eller en ny skärm samt ett 8500.

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 11:09

Jag väntar precis på ett Radeon 7500 med ADC som jag köpte från http://www.macline.be . De säljer i vanliga fall inte till andra länder än Belgien och Frankrike, men efter att jag tjatat och tjatat (och lite till) och dessutom betalt in pengarna i förväg så gick de med på det. Borde kommer i slutet av veckan. 1600 spänn kostade det.

Tack för tipsen, ska kika närmare på macline.be och se vad de har att erbjuda. Det är ju f*n att det ska vara så svårt att hitta kort med ADC-kontakt trots att alla Appleskärmar använder sig av just den teknologin....
Apple kunde i alla fall sänka priset på sin DVI > ADC adapter då alla som har användning av en sådan redan betalat dyra pengar för en Appleskärm.

1
Bevaka tråden