- Michael Larsson
- Medlem ●
Jag har inte sagt något om att det inte är OK...
Jag ville bara visa att det finns andra trådar som kanske är mer lämpade för diskussion om hur nästa Mini ser ut, och när den kan tänkas komma.
Jag missförstod dig då.
ta en toy, vi är är alla triggade inför nya produkter. har just sålt av min gamle mac-mini så nu måste det komma nått nytt i form av nått vitt av nått slag eller
jag tuggar och tuggar toy, inte kommer det nått nytt för det
men skam den som ger upp hoppet,
en mac-mini och en iphone 3G blir det på sikt , helst före sommarn om jag får ha några önskemål..
Som switch är jag inte helt insatt i hur Apple brukar sköta prisfrågor på gamla produkter när en nyare variant lanseras. Jag äger en Macbook men vill byta ut min stationära PC mot en iMac. Frågan är bara om jag kan förvänta mig att deras nuvarande modeller går att köpa billigare efter att de eventuella nya varianterna lanserats? Hur stor brukar prissänkningen vara?
Om den föregående modellen finns kvar i lager så brukar den bli billigare.
Så var det i alla fall när den nya MacBook Pro kom, då hade exempelvis Macoteket kvar några av de gamla som såldes ganska mycket billigare.
Tja, nån tusenlapp billigare i alla fall.
Går ett nytt rykte nu om en ny mac mini om ett par veckor som ska vara hälften så stor som nuvarande. Och en tunnare och snabbare imac samtidigt, 8 april kanske man får se den. Men man tycker att dom kunde släppas på apples 33 års dag 1 april då.
länk
http://mac.feber.se/art/44324/superliten_mac_mini_p_gng/
Alltså. Ni som är insatta. Hur stor chans är det att vi får en ny iMac inom säg... 1 månad? Jag ska ju köpa en iMac men tänkte vänta tills de släppt en ny version. Men jag orkar ju inte vänta alltför länge.
Chansen är väldigt stor. Har spridits en del rykten sedan slutet av februari att imacen kommer uppdateras väldigt snart. Intel har lagt den nuvarande processorn som sitter i imacen på "hyllan" vilket gör att datortillverkarna måste gå över till penryn processorn som är intels senaste processor för bärbara. Just nu är apples macbook pro snabbare är imacen vilket måste se konstigt ut att deras bärbara är snabbare än den stationära. Att dom sen kommer förändra utseendet lite redan genom att göra den tunnare trodde man inte skulle ske förrän till sommaren.
Alltså. Ni som är insatta. Hur stor chans är det att vi får en ny iMac inom säg... 1 månad?
MacRumors Buyer's Guide säger:
"Don't buy - updates soon!"
Genomsnitt 205 dagar mellan uppdateringarna - nu 235 dagar sedan förra uppdateringen.
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
Så det skulle vara mycket förvånande om den inte kommer inom några veckor.
Hej micke_nkpg!
"Du det var ett tag sedan, som man kunde spela de senaste spelen med GMA 950."
Om du går tillbaka och läser igen vad ackes skrev så ser du att han svarade lite längre ner att han bara skojade.
Såg det, men sedan är inte macmini skapad för att spela på heller.
varför då önska något sådant om det är så uppenbart att den inte är skapad för detta ändamål? för gör man så då klagar man ju bara som jag märkt i andra trådar.
varför då önska något sådant om det är så uppenbart att den inte är skapad för detta ändamål? för gör man så då klagar man ju bara som jag märkt i andra trådar.
Jag kommer inte att nappa på ditt tjafs. Kan bara säga att du verkligen inte är en tillgång här på 99mac. 36 år och hänger på ett forum där du bara provocerar och inte tillför något. Bittre man, tänk över varför du är här överhuvudtaget.
Apple fyller bara 32 år idag, inte 33.
Man får hoppas att USA inte har första aprilskämt.