Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få telefonen att ringa?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

..och har 2 frågor:P

1. hur ändrar jag "profil" från tyst till "normal" så det ringer när det ringer och inte bara vibrerar. har testad högtalren och den funkar så måste lcykats ändra profil på nåt sätt?

2. bara jag som får helt fel väder från väder tjänsten? 17 grader C var det inte i lund idag:P

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-27 10:56

Tjena,

1. Lilla "switchen" på vänster sida av telefonen (precis ovanför volymknapparna) sätter telefonen till tyst/ljud på läge.

2. Vad kör du för firmware? Tryck på lilla "i":et till höger längst ner i väderappen och ändra från fahrenheit till celsius. De tidiga firmwares (1.0.2,1.1.1) hade en bug där man visade fahrenheit när det var inställt på celsius och vice-versa. Pilla lite där så ordnar det sig...

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

Tjena,

1. Lilla "switchen" på vänster sida av telefonen (precis ovanför volymknapparna) sätter telefonen till tyst/ljud på läge.

2. Vad kör du för firmware? Tryck på lilla "i":et till höger längst ner i väderappen och ändra från fahrenheit till celsius. De tidiga firmwares (1.0.2,1.1.1) hade en bug där man visade fahrenheit när det var inställt på celsius och vice-versa. Pilla lite där så ordnar det sig...

mvh
b0bben

Hehe hitta den jävla knappen till sist:P

Kör 1.1.3 och bprovat både C och F utan nån vidare framgång:P

Om du har valt "Stockholm" i vädertjänsten så är iPhone inställd på Stockholm i USA eller liknande, skriv in Stockholm i väderlistan och du bör hitta "Stockholm, Sweden" som dyker upp i en lista.

EDIT: Sorry, såg nu att du skrivit att du befinner dig i Lund. Verkar vara en bugg för just Lund, förhoppningsvis tillfälligt. Jag fick också upp 10 C i Lund, men alla andra städer som jag har verkar mera korrekta.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 19:43

När vi ändå pratar om vädret
Min stad heter Hamstad, istället för Halmstad. Söker på Halmstad och den hittar rätt stad. Allt stämmer förutom att det saknas ett "L". På Yahoos hemsida stämmer namnet, men inte på iPhonen. Ligger felet hos Yahoo tror ni?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 20:07

Letar du efter Helsingborg så skriv namnet vanligt eller som iPhone tror det heter: Halsingbord!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-11-23 14:50
Ursprungligen av Plizzo:

Letar du efter Helsingborg så skriv namnet vanligt eller som iPhone tror det heter: Halsingbord!

Ja, och söder om "halsingbord" ligger Råå, som i "kartor" heter Väla... Men tittar man på maps.google.com så tror jag det står rätt, dvs Råå. Trodde kartorna hämtades från samma ställe...

• Medlem
  • 2008-11-23 14:58
Ursprungligen av fredde182:

..och har 2 frågor:P

1. hur ändrar jag "profil" från tyst till "normal" så det ringer när det ringer och inte bara vibrerar. har testad högtalren och den funkar så måste lcykats ändra profil på nåt sätt?

2. bara jag som får helt fel väder från väder tjänsten? 17 grader C var det inte i lund idag:P

http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/240235-v-der-visar-alltid-fel-temp-i-malm-lund.html

Hej!
Börja med att söka innan du postar.
Hittar du inte svaret ska du då skriva en fråga per tråd.
Beskriv sedan respektive fråga i rubriken. "Precis fått iPhone" är en helt meningslös rubrik som inte har något alls med frågan att göra.

Admin

• Medlem
  • 2008-11-23 15:06
  • Medlem
  • 2008-11-23 15:09

Och eftersom de två första frågorna antingen är besvarade eller redan avhandlande har den här tråden levt färdigt. Stänger.
Admin

1
Bevaka tråden